حجت الاسلام و المسلمین رئیسی:

آتش بس برای مجرمان نداریم/ادعای اموال بابک زنجانی در خارج از کشور رد شده است

دادستان کل کشور گفت: هیچ گونه آتش بسی برای مجرمان و خلافکاران نداریم و با هر گونه جرمی برخورد می‌کنیم.

هیچ گونه آتش بسی برای مجرمان نداریم/ادعای اموال بابک زنجانی در خارج از کشور رد شده است
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در حاشیه نشست پلیس آگاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئولان بخش‌های آگاهی که مسئولیت پیگیری و کشف جرم را دارند بازوی عدالت کیفری در کشور محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: امروز پلیس آگاهی نقش مهمی در ایجاد امنیت و برخورد با جرائم سازمان یافته، قاچاق چیان و سارقان حرفه‌ای دارد و هیچ گونه آتش بسی وجود ندارد و همیشه پلیس و دستگاه قضایی برای ایجاد امنیت و برخورد با مجرمان اقدامات لازم را در دستور کار دارند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: در خصوص ابزار علمی کشف جرم و ابزار کشف جرم اقدامات خوبی انجام شده، حتی بعضی  از مجرمان در زمان کوتاهی شناسایی و دستگیر شدند؛ امروزه مجرمان از فضای مجازی سوء استفاده می‌کند و پلیس باید به صورت فعال عمل کند و نسبت به شناسایی  این مجرمان وارد عمل شوند.

وی افزود: پولشویی که حاصل درآمدهای قاچاق مواد مخدر و غیره است به عنوان پول‌های کثیف نام برده که نسبت به شناسایی برخی از حساب‌هایی که پول ناپاک در آن جریان دارد ،اقدام می‌شود.

دادستان کل کشور بیان کرد: اگر پلیس فقط حواس خود را به روی جرم‌های کلان تمرکز کند و پیگیری‌های  لازم  را در خصوص جرائم خرد نداشته باشد احساس امنیت که به دنبال آن هستیم حاصل نمی‌شود مگر آنکه پلیس پیگیری تمامی جرائم از خرد تا کلان داشته باشد که نهایتا منجر به احساس امنیت در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه افزود: امروزه با هوشیاری و اقدامات صورت گرفته توسط پلیس، فضا برای مجرمان حرفه‌ای ناامن شده و در آن سو مردم احساس امنیت می‌کنند.

وی بیان کرد: قانون تشدید مبارزه با مواد مخدر به خودی خود باقی است و بر اساس سیاست‌های مقام معظم رهبری قوانین و سیاست‌ها ابلاغ شده و در همین خصوص پلیس و دستگاه قضایی برخورد و پیگیری بی امان با قاچاق چیان دارند و هیچ گونه آتش بسی نداریم.

دادستان کل کشور افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران با روحیه دشمن ستیزی که در مردم داریم تحرکات گروه تکفیری داعش را بی اثر می‌بینیم و خوشبختانه با توجه به  فعالیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی داعش نتوانسته در ایران نفوذ کند؛ کشورهایی که خود در تشکیل و تجهیز داعش نقش داشته‌اند به دلیل فسادهای این گروه‌ تکفیری اعلام تنفر کردند و حتی آن‌ها هم از حمایت‌های داعش پرهیز کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در خصوص ادعای اموال بابک زنجانی در خارج از کشور تصریح کرد: تحقیقات مشخص کرد متهم نفتی هیچ اموالی در خارج از کشور نداشته و صرفا اموالی که در اشراف دادستانی بوده مورد تایید قرار گرفته است.

به گفته دادستان کل کشور حتی برای صحت و سقم ادعای بابک زنجانی تیم‌های به خارج از کشور اعزام شدند که این موضوع را تایید نکردند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار