پروژه‌های پژوهشی که اجرایی شدند/ عقد قرارداد با صنایع کشوری دستاورد پروژه‌های پژوهشی

از جمله دستاورد پروژه‌های پژوهشی که اجرایی شدند می‌توان به اجرای قرار‌داد با راه آهن اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مجلس آرا عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه خوارزمی در نشست خبری به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش با اشاره به سبقه‌ی آموزشی دانشگاه خوارزمی اعلام کرد این دانشگاه از بدو تاسیس به عنوان دانشگاه تربیت مدرس نام گرفته بود بنابراین از باب پژوهش نسبت به سایر دانشگاه‌های کمی عقب ماند اما خوشبختانه در دو سال اخیر در حوزه‌ی پژوهش رشد چشمگیری داشته است‌.

وی افزود :در سال 2015 بیست مقاله توسط دانشجویان این دانشگاه به چاپ رسید اما ما به همین بسنده نکرده‌ایم بلکه تصمیم به اجرای این مقالات گرفتیم و بدین ترتیب سه دستگاه تعیین غلظت، دستگاه هوشمند لایه‌ی نشانی اسپری پایرولیز و دستگاه اندازگیری مقاومت ویژه بر اساس مقالات ساخته شد.

مجلس آرا با اشاره به تبلیغات دانشگاه آزاد که نگاه جامعه را به خود معطوف کرده است، عنوان کرد: سیاست دانشگاه بایدبه گونه‌ای باشد که مطالب علمی را به سمت فناوری و اجرایی شدن سوق دهد تا اقتصاد دانش بنیان به معنای واقعی را به نمایش بگزاریم.

علی معصومی عضو هیات علمی دانشکده‌ی فنی مهندسی با بیان این که بودجه‌های پژوهشی مرتبط با صنعت نسبت به سرانه هیات علمی کم است و قابل مقایسه با دانشگا ههای خارجی نیست، اظهار کرد: مفتخرم که بگوییم سه پرژه‌ی پژوهشی مرتبط با صنعت را انجام داده‌ایم.

وی ادامه داد: سال گذشته پرژه بیست میلیون تومانی با راه آهن انجام دادیم که نتیجه ی آن همکاری مجدد به ارزش هفتصد و پنجاه میلیون تومان در سال جاری بوده است.

دو پروژه ی دیگر با دانشگاه علوم پزشکی البرز و دانشگاه علوم پزشکی ثاراله مهر شهر کرج به ترتیب به مبلغ صد و صد و سی میلیون تومان را انجام داده ایم.

معصومی در خصوص پروژه‌ی پژوهشی مرتبط با صنعت دیگری که به زودی امضا خواهد شد، گفت: این پروژه به ارزش صد و پنجاه میلیون تومان با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در حال منعقد شدن است که بر اساس آن مدارس قدیمی که تخریب آنها مقدور نیست نوسازی می‌شوند.

حمید‌رضا طهماسبی عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی همچنین ابراز امیدواری کرد: امیدوارم جنبه‌ی تجاری سازی علم پررنگ‌تر شود تا به وسیله‌ی دستاورد‌های آن مشکلات جامعه رفع گردد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار