احتمال سفر اوباما به کوبا در سال 2016

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد درصورتیکه شهروندان کوبا از آزادی بیشتری برخوردار شوند، تمایل دارد سال آینده به این کشور سفر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی استار، «باراک اوباما،» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (دوشنبه) در مصاحبه با «یاهو نیوز»، برای دیدار از کوبا در سال 2016، ابراز تمایل کرد. اوباما با این حال افزود در صورتی به کوبا سفر خواهد کرد که پیش از آن شهروندان این کشور از آزادی‌های مدنی بیشتری برخوردار شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا ازسرگیری روابط دوکشور را در ابتدای سال جاری میلادی اتفاقی تاریخی خواند. وی با این حال اظهار داشت به هاوانا اعلام کرده است درخصوص اعطای آزادی‌های بیشتر به شهروندان کوبایی اقدامی صورت نگیرد، احتمال سفر وی به این کشور کومونیست پیش از اتمام دوران ریاست‌جمهوریش بعید به‌نظر می‌رسد.

اوباما در ادامه با اشاره به علاقه‌اش برای سفر به کوبا، افزود پیشرفت‌هایی درخصوص آزادی‌های مدنی شهروندان در کوبا وجود داشته است و ابراز امیدواری کرد در سفر به این کشور بتواند با هر کس که تمایل داشته باشد بدون هیچ‌گونه محدودیتی گفتگو کند. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت در گفتگو با «کاسترو،» رهبر کوبا، به طور شفاف درخصوص شرایطش برای دیدار از هاوانا و آزادی بیان در این کشور سخن گفته است.  

 اوباما در این مصاحبه خبری از تصمیم خود برای تعطیلی «زندان گوانتانامو» در کوبا دفاع کرد، اما احتمال بازپس دادن این بازداشتگاه و تأسیسات آن را  به هاوانا در آینده‌ای نزدیک، بعید دانست و اظهار داشت رئیس‌جمهور آینده آمریکا باید در این خصوص تصمیم‌گیری کند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار