سمنان؛

شاعر سمنانی در جمع برترین‌های سومین كنگره ملی شعر زنان عاشورایی

در این دوره از کنگره از بین ۸۰۰ اثر۱۰ اثر از سوی هیئت داوران انتخاب و حائز رتبه برتر شدند

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان، سرپرست حوزه هنری استان سمنان از کسب رتبه برتر سومین كنگره ملی شعر زنان عاشورایی توسط شكیبا غفاریان از شاعران فعال و توانمند حوزه هنری استان سمنان خبر داد و افزود: در آیین اختتامیه این كنگره که سه شنبه هفدهم آذر با حضور شاعران پیشكسوت، مسوولان فرهنگی، ایثارگران و خانواده شهدای مدافع حرم در سالن سوره حوزه هنری کشور برگزار شد، ضمن رونمایی از كتاب دوره دوم این جشنواره، برگزیدگان كنگره سوم شناخته شدند و از آن ها تقدیر شد.

وی تصریح کرد: در این دوره از کنگره از بین ۸۰۰  اثر۱۰ اثر از سوی هیئت داوران انتخاب و حائز رتبه برتر شدند که اثر «شكیبا غفاریان» از شاعران عضو دفتر آفرینش های ادبی حوزه هنری استان سمنان جزء رتبه های برتر این کنگره بود.

شكیبا غفاریان نیز گفت: زنان در اشعار و ادبیات مذهبی و آیینی، كمتر مورد توجه بوده اند و كنگره هایی مانند زنان عاشورایی، فرصت خوبی است كه از دید زنانی كه در وقایع مهم تاریخی حضور داشته اند، به این موضوعات نگاه شود.

وی همچنین افزود: با توجه به جایگاه ویژه ای كه زنان در اجتماع پیدا كرده اند جا دارد به زنانی كه برای دفاع از اسلام و انقلاب تلاش كرده اند پرداخته شود چون همسران و مادران شهدا و جانبازان پا به پای آنها در دفاع از دین و وطن نقش داشته اند و بی انصافی است اگر نقش تاثیرگذار آن‌ها نادیده گرفته شود.

این شاعر جوان استان سمنان با بیان اینكه زنان بسیاری هستند كه در طول تاریخ مورد بی مهری قرار گرفته اند، گفت: ادبیات و به‌ویژه شعر، امكان بسیار خوبی است كه این افراد را به دیگران بشناسانیم و به عنوان الگو و اسوه به دختران و زنان كشورمان و حتی جهان معرفی كنیم.

غفاریان با تاکید بر اینکه لازمه فعالیت در این عرصه این است كه شاعران و نویسندگان، مطالعه كافی داشته باشند، ادامه داد: برای پرهیز از تكرارهایی كه برخی از آنها حتی موثق و مستند هم نیستند برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطب و برای ماندگار شدن كلماتی كه روی كاغذ می آید، لازم است شاعران به منابع تاریخی معتبر مراجعه كرده، دانش خود را به روز كنند و در شعرشان به احساس صرف بسنده نكنند.

وی كه تاكنون در جشنواره های مختلف كشوری برگزیده شده است، تاكید كرد: در شعرهایی كه برای این كنگره فرستادم هم به حضرت زینب(س) و هم به طور كلی به مقام زن اشاره كردم و معتقدم لازم است به معاصرسازی هم بپردازیم و از این طریق راهكارهایی ارائه دهیم كه زنان مسلمان چگونه می‌توانند در شرایط فعلی، زهراگونه و زینب گونه عمل كنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.