ساخت باتری‌های نمکی سازگار با محیط زیست + عکس

محققان با تمرکز نمک در آب باتری‌هایی ساخته‌اند که سازگاری بالایی با محیط زیست دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه ماری لند با همکاری ارتش آمریکا، توانسته‌اند با تمرکز فوق العادهٔ نمک در آب، باتری‌های ایمن و سازگار با محیط زیستی تولید نمایند که می‌تواند در همه جا و در هر مقیاس ذخیره‌ای برقی و همچنین برای فضاپیما‌ها مورد استفاده قرار گیرد. 

همچنین یکی دیگر از گروههایی که از این نوع باتری‌ها حمایت کرده و آن را مورد تایید قرار داده‌اند حافظان صلح بین الملل می‌باشند. 

ساخت باتری‌های نمکی سازگار با محیط زیست + عکس

بسیاری از باتری‌های کنونی به نحوی طراحی شده‌اند که در مرحله اول شارژ، زمانی که الکترولیت‌های نگه داری انرژی آن‌ها در معرض یک قطب منفی قرار گیرد از هم می‌پاشد و یک لایه‌ای به نام اینترفاز جامد الکترولیت (SEI) که حالت عایق دارد تولید می‌کند اما با اینحال از امکان تحرک یون‌ها برخوردار است. 

SEI این امکان را برای باتری‌ها فراهم می‌آورد تا ولتاژ بالایی از شارژ را به وجود آورند و فرایند خالی شدن شارژ آن‌ها نیز به کندی صورت گیرد. 

اما اخیرا، محققان برای اولین بار موفق شده‌اند SEI در سلول‌های آبی بسازند که می‌تواند راه را برای تولید باتری‌های امن‌تر و سازگار با محیط زیست را باز کند. 

ایده اولیه ساخت این باتری‌ها از باتری‌های آب نمکی شکل گرفت، اما در پی آزمایشات مکرر و تمرکز زیاد نمک در آب کارایی این باتری‌ها تا ۶ برابر افزایش یافت و این بدان معناست که حداکثر ولتاژ این باتری‌ها می‌تواند از ۱. ۲۳ ولت به حدود ۳ ولت برسد. 

محققان توانستند با میزان ولتاژ ۲. ۴ آزمایشات خود را به نتیجه برسانند که در نتیجه آن می‌توان از باتری‌های متمرکز در آب و نمک، بیش از ۱۰۰۰ بار فرایند شارژ و خالی شدن شارژ را انجام داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۳۰ تير ۱۳۹۹
وای من ۵۰ سال با باتری سر و کله زدم چیزی نفهمیدم
خودت چی فهمیدی ؟
آخرین اخبار