دوریش‌زاده: سفارت بسته بود روادید نگرفتیم

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: فدراسیون حاضر بود علوی را به مسابقات جهانی گلاسکو اعزام کند اما در آن زمان سفارت لندن بسته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه پایه‌و‌آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش فدراسیون جهانی ژیمناستیک شرطی را جلوی پای داور بین‌المللی ژیمناستیک ایران گذاشت مبنی بر اینکه وی به همراه یک ورزشکار در مسابقات جهانی گلاسکو شرکت کند که هم خود علوی مجوز داوری در مسابقات المپیک را بگیرد و هم آن ورزشکار در صورت مدال‌آوری راهی مسابقات المپیک ریو شود.
اما در این میان فدراسیون ژیمناستیک نه تنها حاضر نشد ژیمناستی را با  طاهر علوی به گلاسکو اعزام کند بلکه از اعزام خود او هم سرباز زد.
 
علوی در مصاحبه‌های مختلف اعلام کرد هزینه رفت‌و‌برگشت به لندن پنج‌میلیون می‌شد که با ژیمناست همراهش در مجموع 10 میلیون برای فدراسیون آب می‌خورد اما فدراسیون با اعلام این موضوع که پرداخت اینگونه هزینه‌ها سنگین است موضوع را خاتمه داد.
 
درباره این موضوع گفت‌و‌گویی کردیم با جعفر درویش‌زاده رییس فدراسیون ژیمناستیک.
 
درویش‌زاده گفت: مسابقات قهرمانی مردان آسیا و مسابقات جهانی گلاسکو با فاصله کمی از یکدیگر برگزار می‌شد و ما با اولویت‌بندی که انجام شد تمام تلاش خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا گذاشتیم که توانستیم اولین مدال هنری را از آغاز تاسیس فدراسیون  ژیمناستیک در ایران را کسب کنیم.
 
وی ادامه داد: به صلاح نبود ورزشکاری را به رقابت‌های گلاسکو اعزام کنیم، چون فشردگی مسابقات بر روی ژیمناستیک‌ها تاثیر منفی می‌گذاشت با توجه به اینکه احتمال کسب سهمیه نیز بسیار پایین بود.

وی ادامه داد: فدراسیون برای اعزام علوی اقدام کرد و حاضر بودیم هزینه‌ها را نیز پرداخت کنیم اما در آن زمان سفارت لندن در تهران بسته بود و شرایط گرفتن ویزا فراهم نشدو فدراسیون از روی خصم و دشمنی نبود که علوی را به مسابقات گلاسکو نفرستاد.

درویش‌زاده در پایان گفت: با طرح وزارت ورزش و جوانان قرار است آکادمی ژیمناستیک در ایران تاسیس شود و اولین کشور در خاورمیانه خواهیم بود که آکادمی ژیمناستیک دارد.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار