روسیه: مبارزه ائتلاف بين‌المللی با داعش فقط تظاهر است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به نتایج مثبت عملیات ضد تروریستی این کشور، ائتلاف بین‌المللی را به تظاهر به مبارزه با داعش متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانس خبری هفتگی خود در مسکو با مثبت خواندن نقش روسیه در سوریه و مبارزه با گروه روریستی داعش، ائتلاف بین المللی را به تظاهر به مبارزه با داعش متهم کرد.

ماریا زاخاروف با اشاره به علل ظهور داعش گفت: معاون رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا گفته است اگر مداخله آمریکا در عراق نبود اکنون چیزی به نام سازمان دولت اسلامی (گروه تروریستی داعش) در منطقه وجود نداشت. اگر امریکا به عراق حمله نمی کرد سازمانهایی نظیر دولت اسلامی در منطقه خاورمیانه وجود نداشت. این در حالی است که اظهار نظرهای مشابه زیادی در این زمینه داریم و بسیاری هستند که از نقش روسیه که منجر به تغییر اوضاع در مبارزه با داعش شده است تمجید می کنند.

وی افزود: عملیات روسیه در سوریه موفقیت آمیز بوده است. ما باید از جنگ سرد و این ایده که هر آنچه برای پوتین خوب و برای غرب بد است، فاصله گیریم . ما باید از تهدید داعش رهایی یابیم و این مساله اصلی است و بقیه مسائل ثانویه است. مداخله روسیه در بحران سوریه نتایج مثبتی در مبارزه با داعش داشته و منجر به تغییر اوضاع شده است.

ماریا زاخاروف به اوضاع لبنان نیز اشاره کرد و گفت:  حیات سیاسی در لبنان تقریبا فلج شده است و روسیه به منظور حفظ تمامیت ارضی و ثبات و حاکمیت لبنان خواستار اتخاذ اقداماتی برای جلوگیری از فروپاشی سیاسی در این کشور شده است. روسیه از ابتدا معتقد بوده است که لبنانیها باید مشکلاتشان را به دست خودشان بدون مداخله خارجی حل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه گفت : اظهار نظر مقامات ترکیه مبنی بر اینکه روسیه به پاکسازی نژادی در سوریه اقدام کرده است نشان از این مساله است که آنها از واقعیات دور هستند. 

وی ورود نیروهای ترکیه به عراق را نقض آشکار قانون بین المللی دانست.

ماریا زاخاروف همچنین علت اصلی جنگ در عراق را ظهور گروه تروریستی داعش دانست.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار