سنندج؛

تاکید بر رعایت نکات بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه نیازی به واکسیناسیون عمومی در جهت مقابله با آنفلوآنزا نیست از مردم خواست خود را زیاد در معرض سرما قرار ندهند و در فضای آزاد ورزش نکنند.


به گزارش خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر طیب قدیمی با بیان این مطلب گفت: غیر از موردی در شهرستان بیجار که مربوط به آغاز فصل سرما است مورد دیگری از آنفلوآنزا در استان مشاهده نشده است.

او از شهروندان خواست بعد از ورود به منزل حتما دستان خود را با آب و صابون بشویند و در برخورد با افراد مشکوک به آنفلوآنزا یا فرد مبتلا به این بیماری فاصله یک متری را رعایت نمایند. 

او همچنین با بیان اینکه تنها افراد مبتلا به آنفلوآنزا نیاز به زدن ماسک دارند گفت: سایر افراد نیازی به زدن ماسک ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با توصیه به رعایت مسایل بهداشتی در میان مردم گفت: توصیه ما به بیماران قلبی عروقی، ریوی، شیمی درمانی، مادران باردار، پیونده دهندگان کلیه، اطفال و افراد با سابقه آسم این است که باتوجه به اینکه بیشتر در معرض آنفلوآنزا هستند بیشتر مراقب باشند و در معرض سرما قرار نگیرند. 

دکتر قدیمی تاکید کرد این افراد در جاهایی که نیاز نیست حضور پیدا نکنند و خود را در معرض سرما قرار ندهند و بیشتر مراقب سلامتی خود باشند. 

او به آمادگی پایگاه های بهداشتی درمانی استان برای خدمات رسانی به شهروندان در ارتباط با بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و گفت: آموزش پرسنل در سطح این پایگاه نسبت به بیماری آنفلوآنزا انجام شده و در سطح مدارس این آگاهی بخشی و اطلاع رسانی نیز انجام شده است.

او به والدین نیز توصیه کرد: در صورت مشاهده آنفلوآنزا در میان فرزندانشان از مصرف آسپرین خودداری کنند چرا که می تواند واکنش های خاصی داشته باشد. 

وی با بیان اینکه برای سرماخوردگی عادی خود درمانی را پیشنهاد نمی کنیم افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به آنفلوآنزا حتما به پایگاه های بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.

تب، تعریق، سردرد، درد عضلات و مفاصل، گلو درد و گرفتگی بینی از علائم آنفلوآنزا هستند برخی از انواع آنفلوآنزا مانند نوع خاصی از ویروس آنفلوآنزای A که به آنفلوآنزای خوکی معروف است، ممکن است با اسهال و استفراغ نیز همراه باشد. 

به گفته وی ممکن است آنفلوآنزا در کودکان، سالمندان و کسانی که مشکلات قلبی – عروقی و یا تنفسی دارند، با عفونت ریه (پنومونی یا ذات الریه) همراه شود چنین حالتی در افراد سالم کمتر دیده می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جواناینجاکلیک کنید.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.