بازداشت دو مظنون تروریستی در سیدنی

دو مظنون تروریستی در سیدنی بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان پلیس استرالیا اعلام کردند یک مرد بیست ساله و یک نوجوان پانزده ساله روز پنجشنبه در چارچوب تحقیقات ضدتروریسم در سیدنی بازداشت شدند.
 
این دو نفر به توطئه چینی برای حمله به یک ساختمان دولتی در استرالیا متهم شده اند. در پرونده‌ای که بر ضد این دو مظنون در دادگاه سیدنی تهیه شده، اتهام آنها توطئه چینی برای حمله تروریستی به یک ساختمان دولتی عنوان شده است که مقامات از مشخص کردن آن خودداری کرده اند. به گفته مقامات قضایی استرالیا، سه نفر دیگر نیز که در همین ارتباط بازداشت شده اند، به زودی تفهیم اتهام خواهند شد.
 
نیروهای پلیس استرالیا این دو نفر را با توجه به اسناد و مدارکی که از دسامبر سال گذشته جمع آوری کرده بودند، بازداشت کردند. دسامبر سال 2014، پانزده نفر در تحقیقات مشابه پلیس به اتهام تلاش برای تدارک حملات تروریستی در استرالیا بازداشت شده بودند.

مایکل فیلان -- از مسئولان بلندپایه پلیس فدرال استرالیا -- اعلام کرد: "اسناد و مدارکی که از دسامبر سال گذشته جمع آوری کرده ایم که نشان می دهد مظنونان برای حمله به یک ساختمان دولتی توطئه چینی می کردند.
 
دولت استرالیا سپتامبر سال 2014 سطح هشدار تهدیدهای تروریستی را بالا برد و از آن زمان نیروهای پلیس این کشور عملیات متعددی را بر ضد مظنونان تروریست انجام داده اند. مقامات استرالیا بیم آن را دارند که برخی افراط گرایان که از تبلیغات و اقدامات گروههای تروریستی به ویژه داعش الهام گرفته اند، در خاک استرالیا مرتکب حملات تروریستی شوند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار