حواشی سازمان‌یافته نباید اثر سوء بر قضاوت‌های مردم بگذارد/بیماری آنفلوآنزا تحت کنترل است

وزیر بهداشت گفت: حواشی سازمان‌یافته نباید اثر سوء بر قضاوت‌های مردم بگذارد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص فداکاری‌هایی که جامعه پزشکی در حوزه سلامت برای نجات جان مردم داشته‌اند، گفت: پرستارانی بوده‌اند که در حین مأموریت در آتش جان خود را از دست داده‌اند و همچنین همکارانی که در اثر تصادف فوت کرده‌اند، مثل خانم دکتری که برای ایام اربعین جهت ارائه خدمات به مردم با آنها همراه شده بود و جان خود را از دست داد، بنابراین حوادثی مثل کشیدن بخیه صورت کودک در بیمارستان خمینی شهر اصفهان نباید اثر سوء بر رفتار و قضاوت‌های جامعه بگذارد. محاکمه کادر پزشکی متخلف توسط قوه قضاییه، وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی پیگیری خواهد شد.

وزیر بهداشت در خصوص شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور عنوان کرد: خوشبختانه همه چیز تحت کنترل است. ولی اطلاع رسانی بیش از اندازه باعث اضطراب مردم کرمان شده است. آنفلوآنزا به یک استان محدود نمی‌شود بلکه فراگیر است. این مسئله در سال‌های گذشته نیز اتفاق افتاده است و افراد فوت شده به علت بیماری‌های زمینه‌ای و ضعف ایمنی که منجر به عفونت در بدن آنها گردیده است جان خود را از دست داده‌اند. تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا از عربستان کمتر است. مردم باید در فصل سرما مراقب باشند. شستشوی دست‌ها به طور منظم و پرهیز از تماس با افراد مبتلا از جمله مواردی است که باید به آن توجه کرد.

وی افزود: آنفلوآنزا موضوع جدیدی نیست، بنابراین در رسانه‌ها می‌خواهیم مردم را بیش از این نگران نکنند. در تابستان با بیماری وبا و در زمستان با آنفلوآنزا درگیر هستیم. با بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که علت اصلی مرگ و میر افراد بیماری‌های زمینه‌ای بوده است. آمار فوتی استان کرمان در مقایسه با سال گذشته افزایش نیافته است.

وی در ادامه گفت: هشدار سیستم بهداشت و درمان کشور برای مراقبت سلامت مردم امری طبیعی است و این نباید موجب نگرانی مردم شود.

وزیر بهداشت ضمن اعلام حضور در کرمان در امروز و فردا برای اطمینان از نتایج تحقیقات گفت: برای اطمینان از فرضیات حاصل تحقیقات همکاران امروز به کرمان خواهم رفت و تا فردا نتایج را بررسی می‌کنم. هنوز اپیدمی شدن آنفلوآنزا قطعی نیست. آنفلوآنزا مهمترین علت مرگ و میر در کشور محسوب نمی‌شود بلکه بیماری‌های تنفسی سومین آمار مرگ را در سنین بالا در کشور دارد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار