کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران به حدی از زیان رسیده‌اند که حاضر به فروش سهام نیستند.

حسین عابدی نژاد کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص شرایط بازار سرمایه گفت: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که سهامداران سردرگم هستند زیرا از طرفی نبود اعتماد در بازار همچنان و جود دارد و دولت نیز حمایتی صورت نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه با کاهش قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی روبه رو هستیم گفت: سهامداران به حدی از زیان رسیده‌اند که حاضر به فروش سهام نیستند، زیرا فروش سهام در این شرایط به صرفه نیست.

عابدینی نژاد درخصوص وضعیت خرید سهام گفت: به دلیل همان شرایط سردرگمی سهامداران تمایلی به خرید سهام ندارند به همین دلیل حجم مبادلات این روزها با کاهش مواجه شده است.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه با دید کوتاه مدت سهام خریداری می‌کنند گفت: در روزها اخیر بازار شاهد استقبال از سهم‌های کوچک است.

وی افزود: با توجه به اینکه در اواخر آذرماه جلسه شورای حکام درخصوص پرونده هسته‌ای را پیش رو داریم و پس از ان نیز تحریم‌ها علیه ایران برداشته می‌شود می‌توان چشم انداز و تحولات مثبتی را پیش روی بازار سرمایه و اقتصاد کشور پیش بینی کرد.

عابدینی نژاد با بیان اینکه به سیای از مشکلات و موانع اقتصادی پس از رفع تحریم‌ها مرتفع خواهد شد گفت: خیلی از سرمایه گذاران این اتفاق نظر را دارند که پول‌های بلوکه شده دولت که در ترازنامه بانک مرکزی ثبت شده ولی معادل ریالیان هنوز منتشر نشده می‌تواند یکی از عوامل مؤثر در شرایط فعلی باشد.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: از طرف دیگر بحث اقتصاد جهانی مطرح است چرا که افزایش نرخ بهره امریکا موجب شده نظر سرمایه گذاران در آینده بازار تغییر کند و به همین دلیل نیز شاخص دلار نیز رشد پیدا کرده است.

وی گفت: نزول قیمتی مواد اولیه ( نفت  و مواد پتروشیمی) موجب شده درآمدهای دولت تحت تأثیر قرار بگیرد و با توجه به سهمیه نفتی اپک برای ایران که حدود 30 میلیون بشکه است و اینکه ایران در آینده وارد بازار جهانی شود سبب شده تا چشم انداز نفت مثبت نباشد ولی از طرفی 500 هزار بشکه به ظرفیت 30 میلیون بشکه نفت ایران افزوده شد که می‌تواند کاهش قیمت نفت را جبران کند.

عابدینی نژاد با بیان اینکه بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که با تو جه به شرایط جدید موجب افزایش نرخ ارز می‌شود گفت: اقتصاد کشور یک اقتصاد سیاسی است و دولت سعی می‌کند نرخ ارز را افزایش ندهد اما به دلیل دخیل بودن شرایط سیاسی به نظر می‌رسد که نرخ دلار افزایش یابد.

کارشناس بازار سرمایه در پایان یادآور شد: در آینده کاهش نرخ بهره بانکی و از طرفی آزاد شدن پول‌های بلکه شده چشم انداز مثبتی را در پیش روی بازار سرمایه و اقتصاد کشور را به وجود میاورد ولی شرایط فعلی شرایط روانی است و  موجب شده بازار رونق نداشته باشد.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار