طرح اتاق آب با پیشرفت 70 درصدی تا پایان امسال در فولادشهر اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، معاون خدمات شهری فولادشهر اصفهان در مصاحبه ای اختصاصی گفت: ایجاد اتاق آب از اولویت های شهرداری است که در آن، آب پس از تولید، انتقال و ذخیره سازی، برای توزیع به فضای سبز شهری منتقل می شود.

رضا طهماسبی با اشاره اینکه این طرح از سال 91 آغاز شده است و تاکنون 60 میلیارد ریال هزینه شده است افزود: برای تامین آب بر اساس طرح اتاق آب، قراردادی بین شهرداری فولادشهر با آب منطقه ای بسته و ایستگاهی برای این کار ساخته شده که 70 درصد آن به انجام رسیده است.در اتاق آب، پساب پس از هوازنی از آب منطقه ای به ایستگاه شهرداری منتقل و پس از کلر زنی از طریق خطوط جی آرپی حدود 13 کیلومتر پمپاژ شده و برای استفاده منتقل می شود.

وی گفت:با تشکیل اتاق آب، برقی شدن شیرها،نصب کنتر در اتاق کنتر و ثبت مقدار آب تحویلی از تانکرها بوسیله دوربین پلاک خوان، شهرداری می تواند میزان آب تحویلی را کنترل کند.

معاون خدمات شهری فولادشهر گفت: با این روش بسیاری از مشکلات تامین آب از جمله کم شدن روزانه دربی خروجی چاه ها، نبود امکان استفاده از آب کانال در همه فصل ها و پر هزینه بودن خرید آب از تانکرها، همچنین انتقال آب و کنترل عملیات فشار آب و تنظیم آن به شیوه دستی، توزیع اصولی آب بجای روش های آبیاری غرقابی، قطره ای و آبیاری با شلنگ برطرف می شود.

رضا طهماسبی گفت: تاسیسات ، ساختمان لوله و انتقال طرح اتاق آب حدود 70 درصد ساخته شده که با تامین 30 میلیارد اعتبار دیگر این طرح تا پایان امسال به بهره برداری می رسد. 



انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.