کرمان؛

روحانیت ازنظر نگرش سیاسی باید مستقل باشد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: روحانیون باید استقلال فکری خود و حوزه های علمیه را حفظ کنند و زیر مجموعه احزاب و گروههای سیاسی قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان آیت الله سید احمد خاتمی در اجتماع طلاب کرمانی در مسجد جامع این شهر افزود طلاب و روحانیون باید زمان شناس باشند ، تحولات سیاسی کشور و جهان را به خوبی رصد کنند و در مقابل آنها کنش و واکنش مناسب داشته باشند زیرا بی تفاوتی در قبال مسائل جامعه و منزوی بودن یک ارزش نیست.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: روحانیت ازنظر نگرش سیاسی باید مستقل باشد ، زیرمجموعه هیچ حزبی قرار نگیرد و همواره با ولایت و در خط ولایت حرکت کند تا بتواند در تبلیغ و نشر دین و نیز اجرای احکام دین موفق باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تحصیل 5 هزار طلبه در حوزه های علمیه استان کرمان بر ضرورت سخت کوشی طلاب در تحصیل علوم دینی تاکید کرد و گفت: هیچ طلبه ای بدون زحمت به جایی نمی رسد و جدیت لازمه پیشرفت روحانیت است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه برگزاری جلسات مباحثه در حوزه های علمیه کمرنگ شده از طلاب خواست در کنار تحصیل، این جلسات را نیز منظم برگزار و در کنار تحصیل دین، برای آموختن زبانهایی غیر از فارسی و عربی نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: روحانیت ، سیاست ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.