بازداشت 98 نفر در ترکیه به اتهام توهین به اردوغان+ تصویر

روزنامه "دیلی زمان" ترکیه از بازداشت 98 نفر در ترکیه به اتهام توهین به اردوغان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، روزنامه دیلی زمان ترکیه اعلام کرد در ده ماه گذشته، 98 نفر به جرم توهین به رجب طیب اردوغان در این کشور بازداشت شده اند.

این روزنامه با استناد به گزارشی حقوقی که به تازگی از سوی "حزب جمهوری خواه خلق" ترکیه منتشر شده است، اعلام کرد 66 نفر از بازداشت شدگان به دادگاه معرفی شده اند.


یکی از این اتهامات، مرتبط با انتشار تصاویری از سوی "بلجین سفتسی،" از پزشکان این کشور است که شخصیت تخیلی"گالوم" را در فیلم "ارباب حلقه ها" به اردوغان تشبیه کرده بود.

بازداشت 98 نفر در ترکیه به اتهام توهین به اردوغان+ تصویر


در این گزارش همچنین آمده است: تعداد پایگاه های اینترنتی که با حکم قضایی روبرو شده اند رو به فزونی است؛ بطوری که در سال جاری میلادی 96 هزار پایگاه با حکم قضایی روبرو شده اند. این تعداد در 2014 ، 40 هزار، در 2013، 35 هزار و درسال 2012 ، 22 هزار پایگاه بوده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد پلیس این کشور امروز 18 نفر، از جمله شماری از افسران ارشد را بازداشت کرده است.  این خبرگزاری اعلام کرد 18 نفر از نیروهای پلیس، از جمله شماری از افسران ارشد، در چارچوب تحقیقات در خصوص هواداران "فتح الله گولن،" رهبر جریان مخالف دولت در دستگاه پلیس این کشور بازداشت شدند. این خبرگزاری همچنین از صدور حکم بازداشت 27 افسر پلیس خبر داد.

از زمان پیروزی حزب عدالت و توسعه، بازداشت مخالفان در ترکیه ادامه داشته است. ماه گذشته مقامات ترکیه ده ها نفر، از جمله شماری از افسران ارشد را در عملیاتی امنیتی در شهر ازمیر بازداشت کردند.

فتح الله گولن، رهبر جریان مخالف دولت ترکیه از سال 1999 در آمریکا زندگی می کند.  دستگاه قضایی ترکیه برای وی به اتهام تلاش به منظور سرنگونی اردوغان حکم 34 سال زندان صادر کرده است.


انتهای پیام/


 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ آذر ۱۳۹۴
خخخخ آفرین عکسای با حالی بود
آخرین اخبار