موضوع سبک زندگی یعنی دیدن عادی ترین مسائل زندگی و اصلاح کردن اون. واقعیت این که زندگی خوب ،آموزش می خواهد. البته این برنامه نمی خواهد آموزش بدهد اما به مخاطبش می گوید این مسئله را جدی بگیر.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک برنامه این روزها روی آنتن شبکه اول است. برنامه‌ای که  ظاهرا گفتگومحور است؛ اما ترکیب جالبی از هنر و فناوری هم در ساختار خودش به کار برده تا بتواند یک برنامه تلویزیونی استاندارد باشد. برنامه نقش تازه که موضوع سبک زندگی  ایرانی –اسلامی را  بررسی می‌کند. خیلی کوتاه با نویسنده آن آقای احمد یوسفی هم کلام شده ایم.

آقای یوسفی سلام. این برنامه  کاملا  متفاوت است و  شبیه هیچ کدام از برنامه های قبلی  در این حوزه نیست. چرا؟

سلام. بله. اساس کار این برنامه هم بر متفاوت بودن بنا شده. دلیلش هم مشخص است. می‌خواستم مخاطب شبکه را عوض نکند  و با خودش نگه  این حرف ها را زیاد شنیدم.

دقیقا در ذهن شما  برای ایجاد تفاوت چه چیز هایی  ملاک بود؟

البته ذهن من فقط نبود. یک گروه کاری  این کار را کردند. بحث سبک زندگی آن هم مدل ایرانی و اسلامی اش  بحث نظری و فلسفی زیاد دارد. اما ما از آنجا شروع نکردیم. یک قدم آمدیم جلوتر. صحبت های  مقام معظم رهبری در بجنورد ملاک کار ما بود.  قسمت بندی برنامه از آنجا شروع شد و بعد محتوا و آیتم ها.

برنامه شما فقط گفتگو نیست. این  کار را قوی کرده؟

البته. سبک گفتگو ها هم با برنامه های دیگر متفاوت است. تهیه کننده برنامه آقای حمید نوبهار،  اصل حرفش این بود که اساتید مختلف با نگاه های مختلف جلوی دوربین بیایند. فیگور رسمی را شکستیم تا اساتید دانشگاه  دوربین ما را  شاگرد کلاس فرض نکنند. راحت حرف زدند.

من  دیدم که در هر قسمت برنامه سه آیتم نمایشی هم دارید.  نمایش به چه درد این کار می خورد؟

سختی کار همین جا خودش را نشان داد. ما  یک قالب نمایشی داریم که در سه  فاصله جدا پخش می شود. هر کدام حداکثر یک دقیقه. یک روند منطقی هم دارد که  فرد  ابتدا  با چالشی روبرو است. بعد  کمی اصلاح می شود و در نهایت  می خواهد که خودش مشکلش را حل کند. خیلی سخت بود که چه بگوییم تا هم مصنوعی به نظر نیاید و هم  در این زمان کم  به نتیجه برسد.

چرا برای هر قسمت دو شخصیت در نظر گرفتید؟

تصمیم گروه این بود. با تهیه کننده و کارگردان نشستیم و به این نتیجه رسیدیم که اصل کار نمی خواهد نمایشی باشد اما شاید مخاطب خودش را وسط این دیالوگ ها پیدا کند. پدر ، مادر، دختر و پسر. همه اتفاقات باید بین این افراد رخ بدهد. دیالوگ ها هم به شدت از زندگی روزمره  در آمده. همین جدل های  معمولی که  همه ما بین خانواده ها می بینیم.

این نزدیک شدن به مخاطب نکته مهمی بود که گفتید. اما باز هم این برنامه تکنیک  جدیدی را تجربه کرده؟

بله. فکر کنم. علاوه بر تفاوت  محتوایی ما تفاوت ساختاری  زیادی داشتیم. آقای نوبهار تهیه کننده جوان و با سلیقه ای هستند. هر کاری را قبول نمی کنند. به خاطر این هم من و هم آقای اکبری کارگردان مجبور بودیم جور دیگه ای کار کنیم. حرکات دوربین ما، کارهای گرافیکی  متفاوت ، موسیقی که  مخصوص این کار خونده شدو ریتم تند و سریع ، کار را قابل دیدن کرده.

پس همه اعضای گروه جوان هستند. به نظر شما در 15 دقیقه می شود به مخاطب این همه حرف را آموزش داد؟

بله . کل گروه ما جوان هستند و البته خوش آتیه!  موضوع سبک زندگی یعنی دیدن عادی ترین  مسائل زندگی و اصلاح کردن اون. واقعیت این که زندگی خوب ،آموزش می خواهد. البته این برنامه نمی خواهد آموزش بدهد اما به مخاطبش می گوید این مسئله را جدی بگیر.

به عنوان آخرین سوال  به نظر شما، این کار دیده خواهد شد؟

حتما. اول اینکه این برنامه قابلیت تکرار زیاد دارد. دوما. به مخاطب اجازه خسته شدن نمیدهد. کلی اطلاعات به صورت هنرمندانه در قالب علمی، نمایشی، موزیکال و درد دل به او داده میشود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار