قزوین؛

هفت هزار تبعه خارجی در سال جاری از استان قزوین اخراج شدند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار تبعه خارجی از استان قزوین اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری با اشاره به موقعیت خاص جغرافیای استان و جاذبه های لازم برای اتباع خارجی گفت: به طور متوسط روزانه نزدیک به دوهزار اتباع خارجی غیرمجاز افغان وارد کشور می شوند و این تعداد باتوجه به موقعیت استان قزوین که جداکننده منطقه ممنوع از منطقه مجاز در شمال، شمال غرب و غرب کشور رو به افزایش است.

بهمن عشایری افزود: در حال حاضر برآوردهایی بر حضور حدود 58 هزار تبعه مجاز و غیرمجاز وجود دارد که در مقایسه با سال گذشته پیشرفت 100 درصدی در حوزه اخراج اتباع غیرمجاز صورت پذیرفته است.


مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خاطر نشان کرد: استانداری قزوین و مراجع متولی امر اتباع و مهاجرین خارجی با هماهنگی و همدلی بیش از پیش و با تدبیر مثال زدنی و با هدف کاهش آسیب های اتباع و مهاجرین خارجی بالاخص غیرمجاز برنامه های را اجرا کرده یا در حال پیگیری دارد.

این مقام مسوول با اشاره به جایگاه اتباع و مهاجرین خارجی در کنوانسیون های بین المللی بیان داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران با سخاوتمندی تمام زمینه مساعد حضور اتباع خارجی را در کشور فراهم نموده لذا انتظار می رود اتباع با پایبندی به چهارچوب ها و قواعد حاکم به این مهم نگاه ویژه تری داشته باشند.

وی با اشاره به آسیب ها و پیامدهای ناگوار ازدواج زنان ایرانی با مردان افغان، بر ضرورت اطلاع رسانی و تبیین قوانین در این راستا گفت:  در بسیاری از موارد، هموطنان ایرانی ناآگاهانه با اتباع افغانستان یا سایر کشورها ازدواج می کنند که در آینده ای نه چندان دور مشکلات عدیده ای را برای آنان پیش می آورد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری افزود: ازدواج های مصلحتی و مکانیکی اتباع مجاز و غیرمجاز با دختران ایرانی، باعث بروز بسیاری از مشکلات به ویژه برای فرزندان این نوع ازدواج ها شده است .

وی اضافه کرد : آمار نشان می دهد بیش از 50 درصد این ازدواج ها در آینده با ترک و فرار اتباع خارجی مواجه بوده و در کنار آن، بی هویتی فرزندان حاصل از ازدواج که سر منشأ بروز بزهکاری در جامعه است از دیگر اثرات نامطبوع این نوع ازدواج ها است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


برچسب ها: تبعه ، خارجی ، اخراج ، قزوین ، مهاجرین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.