اصفهان؛

واگذاری خانه های تاريخی به بخش خصوصی

استاندار اصفهان گفت: به منظور نگهداری خانه های تازیخی این خانه ها به بخش خصوصی واگذار می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ي كارگروه گردشگری استان گفت: بخش خصوصی مي تواند موفق تر از ساير بخش ها در زمينه ی گردشگری عمل كند.

رسول زرگرپور به واگذاري مناطق نمونه گردشگری به سرمايه گذار بخش خصوصی تاكيد كرد و گفت: هدف اجرای اين برنامه بهره برداری از اين مناطق با اولويت بخشی خصوصي است.

زرگرپور بر ضرورت اطلاع رساني مناسب در جهت نگهداري، مرمت و بازسازي خانه هاي تاريخي از طريق ترغيب و تشويق بخش خصوصي و همچنين دستگاه هاي دولتي تاكيد كرد و گفت: با توجه به ماده ي ۹۱ قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت، خانه هاي ارزشمند تاريخي مي تواند براي بهره برداري و نگهداري به دستگاههاي دولتي نيز واگذار شود.

استاندار اصفهان با بيان اينكه در استان اصفهان ۳ هزار خانه ي تاريخي وجود دارد، اظهارداشت: ۲۰۹ خانه در شهر اصفهان به ثبت رسيده است و طبق قانون ، دولت به دستگاه هاي اجرايي اجازده داده كه با شرايط خاص نسبت به خريد اين خانه ها اقدام و با نظارت ميراث فرهنگي نسبت به كاربري مخصوص اقدام كنند.

مدير ارشد استان با تاكيد بر حفظ اين خانه ها، گفت: براي حفظ و نگهداري خانه هاي تاريخي و ارزشمند بايد كاربري براي آن ها تعيين و سرمايه گذاران ترغيب شوند تا نسبت به تملك و بازسازي و مرمت آن ها اقدام كنند.

استاندار اصفهان به بازديد خود از مسجد جامع عتيق اصفهان اشاره كرد و بر نگهداري و مرمت و بازسازي و بازديددانش آموزان ودانشجويان از اين گنجينه هاي عظيم تاكيد كرد و گفت: بايد در جهت بازسازي جلوخان مسجد عتيق و تعمير و بازسازي ساير بخشهاي مورد نياز گردشگران اقدام شود.

در اين جلسه،در خصوص تعدادي از مناطق نمونه گردشگري و تعيين سرمايه گذار جهت احياي اين مناطق تصميم گيري به عمل آمد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.