نظرسنجی: مردم ترکیه معتقدند کشورشان از داعش نفت می خرد

نتایج یک نظرسنجی نشان داد بیشتر مردم ترکیه معتقدند کشورشان از گروه تروریستی داعش نفت خریداری می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،«عبدالرحمان دیلی‌پاک»، تحلیل‌گر طرفدار حزب عدالت و توسعه و ستون نویس روزنامه «ینی آکیت» با انتشار نتایج یک نظرسنجی در صفحه توییتر خود اعلام کرد بیشتر مردم ترکیه بر این باورند کشورشان نفت داعش را خریداری می کند. بر اساس نتایج این نظرسنجی که از 18 هزار نفر انجام گرفت، 78 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند اردوغان نفت داعش را می خرد. 12 درصد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  و 10 درصد  بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را خریداران نفت داعش عنوان کردند.

با این حال،«عبدالرحمان دیلی‌پاک» از حزب عدالت و توسعه -- حزب حاکم بر ترکیه -- به علت ندادن اطلاعات کافی در این خصوص به مردم، انتقاد کرده است . 

روسیه پیشتر اعلام کرد اطلاعات ، اسناد و مدارک دیگری دال بر دست داشتن ترکیه در تجارت غیر قانونی نفت با گروه تروریستی داعش منتشر خواهد کرد.  این درحالی است که رجب طیب اردوغان اعلام کرده است اگر ثابت شود ترکیه در خرید نفت از تروریست ها نقش داشته است، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۱۶ آذر ۱۳۹۴
اگر ثابت شود که شده چخ خودش استعفا کند چه نکند پایان زندگی سیاسی اردوغات و داود اغلو سر رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
اون 78درصد کاملا صحیح گفتنه،اما در مورد12درصدی که به پوتین افترا زدنه،،باید گفت اخه احمق داری خودتو گول میزنی،پوتین رو چه نیاز به نفت داعش،،در مورد اون 10درصد هم گفت مطمئن باشید بشار اسد تو قدرتش میمونه،،،با این دروغا به جایی نمیرسید
آخرین اخبار