کواکبیان:

تشکل‌های دانشجویی باید تنور انتخابات مجلس دهم را گرم‌تر کنند

دبیر کل حزب مردم‌سالاری گفت: تشکل‌های دانشجویی می‌توانند تنور انتخابات مجلس دهم را گرم‌تر کنند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری در جمع تعداد کثیری از دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول بر ضرورت حضور فعال دانشجویان در عرصه مسائل سیاسی- اجتماعی و لزوم تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاستمداران بر ضرورت مشارکت فعالانه تشکل‌های دانشجویی برای ارائه لیست‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: قطعا نباید دانشگاه‌ها ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات و احزاب باشند اما تشکل‌های دانشجویی می‌توانند تنور انتخابات مجلس دهم را گرم‌تر کنند و در خارج از محیط دانشگاه تابلوی راهنمای مردم و مرجع فکری جامعه باشند.

وی با اشاره به انفجار اطلاعات در فضای مجازی افزود: متاسفانه گاهی دیده می‌شود افراد کوچه‌ و بازار از برخی دانشگاهیان و دانشجویان جلوتر حرکت کرده و از اوضاع سیاسی- اجتماعی داخلی و بین‌المللی مطلع‌تر هستند. 

دبیرکل حزب مردم‌سالاری علاوه بر روزآمد بودن دانشجویان و تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاستمداران و فعال شدن در عرصه انتخابات، بالا بردن فرهنگ سیاسی مردم را به عنوان چهارمین وظیفه دانشجویان دانست و گفت: نباید بگذاریم افرادی با شعارهای پوپولیستی همچون افزایش یارانه‌ها بار دیگر فضا را به دست بگیرند و ملک و مملکت را در معرض خطر قرار دهند. باید قدرت تشخیص مردم و اجتهاد سیاسی آنان آنقدر بالا برود که به تعبیر امام خمینی(ره) احدی شرعا کورکورانه رای ندهد بلکه همگان با آگاهی و شفافیت واقعا به رای و انتخاب اصلح برسند.

مدیرمسوول روزنامه مردم‌سالاری با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) که توطئه جدایی دانشجویان و دانشگاهیان از سیاست را از خطر توطئه جدایی روحانیت از سیاست بدتر می‌دانستند، از دانشجویان خواست به عنوان وظیفه پنجم علاوه بر تشویق مردم برای حضور در انتخابات حتما ملاک‌ها و معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم روشن کنند. 

کواکبیان دستاوردهای مشارکت حداکثری را به نفع مردم و انقلاب و نظام دانست و از عموم دانشگاهیان و نخبگان جامعه خواست از حضور جدی برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات مجلس دهم دریغ نکنند تا مجلس به جایگاه تخصصی و واقعی خویش ارتقا یافته و همواره در راس امور باقی بماند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار