اردبیل؛

مسدود بودن جاده پونل-خلخال به علت کولاک شدید

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت:‌ محور خلخال به پونل با توجه به کولاک‌های شدید مقطعی که در طول مسیر اتفاق می‌افتد، تا اطلاع ثانوی مسدود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحجت فتاحی افزود: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان اردبیل به جز محور خلخال به پونل باز بوده و تردد در آنها با زنجیر چرخ و رعایت قوانین و مقررات رانندگی جریان دارد.

وی با اشاره به مسدود بودن جاده پونل-خلخال بیان کرد: محور خلخال به پونل با توجه به کولاک‌های شدید مقطعی که در طول مسیر اتفاق می‌افتد تا اطلاع ثانوی مسدود است و تردد از این مسیر برای رانندگان و مسافران امکان‌پذیر نمی‌باشد.

فتاحی تصریح کرد: در محور خلخال به اسالم کولاک شدید جریان دارد و این محور در حال حاضر یخبندان است و تردد تنها با زنجیر چرخ در این محور جریان دارد و از رانندگانی که مجهز به زنجیر چرخ نیستند درخواست می‌شود تا از این محور تردد نکنند.

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: در بقیه محورهای استان اردبیل با وجود اینکه محورها باز بوده و می‌توان از آن تردد داشت اما با توجه به اینکه بر اثر آب شدن برف سطح جاده خیس و لغزنده است داشتن زنجیز چرخ در کنار داشتن مهارت بستن زنجیر چرخ برای رانندگان ضروری است.

وی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را از موارد مهم برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در شرایط برفی و بارانی بودن سطح جاده‌های استان دانست و گفت:‌ رعایت سرعت مطمئنه و نیز رعایت فاصله طولی از جمله موارد مورد تاکید پلیس برای جلوگیری از حوادث جاده‌ای است.

فتاحی همراه داشتن تجهیزات زمستانی، زنجیر چرخ، داشتن لباس گرم، داشتن اطمینان از تجهیزات زمستانی خودرو نظیر بخاری را از موارد ضروری دانست و اظهار کرد:‌ توصیه می‌شود که رانندگان در حد امکان در شرایط برفی و یخبندان بودن سطح جاده‌ها از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کرده و در صورت ضرورت حتما موارد ایمنی و قوانین و مقررات مربوطه را رعایت کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.