این بانوی نیکوکار، التیام بخش بیماران سرطانی شد

خیلی افراد هستند که با از دست دادن عزیزی، از دنیا هم دست می‌کشند؛ اما بسیاری افراد هم هستند که غم و غصه از دست دادن عزیزشان را با دستگیری از عزیزان و نزدیکان دیگران التیام می‌بخشند؛ التیامی که مسبب التیام بخشیدن به دیگران هم هست؛ درست مثل «زهرا سعادت»، بانوی خیراندیش و نیکوکار شیرازی.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خانم سعادت متولد ۱۲ بهمن ۱۳۰۴ است؛ یعنی اکنون ۹۰ سالگی خود را پشت سر می‌گذارد. ۲۸ سال پیش تنها فرزندش «امیر حدایق» را به دلیل ابتلا به سرطان از دست می‌دهد و غم  و غصه تمام زندگی‌اش را در بر می‌گیرد. او با صدایی لرزان از کهنسالی اما مهربان و دوست‌داشتنی می‌گوید: «پسرم، تنها فرزندم، به بیماری مهلک سرطان مبتلا شده بود. پزشکان ایرانی گفتند باید یک پای او قطع شود. من و همسرم برای اطمینان بیشتر به این نتیجه رسیدیم که او را به فرانسه ببریم تا در صورت امکان راه درمان دیگری بجوئیم اما آنها نیز چاره‌ای جز قطع پا پیش رویمان نگذاشتند. بنابراین در یکی از بیمارستان‌های همان‌جا جراحی شد و متاسفانه پای او را بناچار قطع کردند. من و فرزندم مجبور شدیم مدتی بمانیم و همسرم به ایران بازگشت اما یک سال بعد به اتفاق پسرم به ایران برگشتم. با این حال، سرطان سرانجام پاره جگرم، تنها فرزندم، امیرم را از من گرفت و پس از درگذشت او بشدت افسرده شدم و از دنیا بریدم».

او ادامه می‌دهد: «یک سالی از فوت فرزندم گذشته بود که به خود آمدم. با خودم گفتم با فرو رفتن در غم و غصه نه او را به دست می‌آورم و نه تغییر مثبتی حاصل می‌شود. تصمیم گرفتم دستم را به زانوانم بگیرم و دوباره برخیزم و به زندگی برگردم اما ادامه راه و بقیه عمرم را به گونه‌ای دیگر طی کنم؛ راه و طریقه‌ای که هم وظیفه انسانی خودم را در برابر دیگر همنوعانم انجام داده باشم هم کمکی باشد به کسانی که همچون فرزند من به سرطان مبتلا بودند».


این بانوی نیکوکار، التیام بخش بیماران سرطانی شد

ساخت «بیمارستان آنکولوژی امیر» در شیراز که سال ۱۳۸۷ به اتمام و بهره‌برداری رسید اولین اقدام وی در این زمینه بود؛ چنان‌که خود وی تاکید می‌کند: «خیلی سخت بود؛ خیلی طول کشید؛ زهرا سعادتخیلی هزینه برد؛ اما بالاخره انجام شد. البته اداره بیمارستان، کاری ساده نبود، به تخصص نیاز داشت و به همین دلیل پس از مدتی آن را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اهدا کردم تا متخصصان با روش‌های کارشناسانه خودشان بهتر بتوانند به بیماران سرطانی و خانواده‌هایشان خدمات پزشکی و درمانی ارائه کنند».

خانم سعادت در خانواده‌ای بزرگ، فرهنگی و آگاه متولد شده و در دوران دبیرستان و دانشگاه نیز فردی بسیار موفق بوده است. او پس از پایان تحصیلات اولیه و ورود به دانشگاه ابتدا در رشته حقوق درس خواند اما به قدری وابستگی و علاقه به ادبیات داشت که رشته حقوق را کنار گذاشت و مدرک کارشناسی خود را در ادبیات گرفت. سپس به معلمی روی آورد و اکنون که یک دهه تا صد سالگی فاصله دارد، علاوه بر ساخت بیمارستان امیر، اقدامات گسترده و خیرخواهانه دیگری نیز انجام داده است. به عنوان نمونه، می‌توان از ساخت «بنیاد فرهنگی زهرا سعادت» نام برد که با ساخت ۱۲ واحد آپارتمان در جوار همین بیمارستان شکل گرفت اما پس از مدتی این ساختمان را نیز به «مرکز پژوهش سرطان‌شناسی» اختصاص داد تا گامی برای درمان بیماران مبتلا به سرطان برداشته شود.

خود او درباره آن می‌گوید: «وقتی این ساختمان را می‌ساختم همسایگان گمان می‌کردند بساز و بفروشی راه انداخته‌ام! برای ساخت این واحدها هم خیلی سختی کشیدم. حدود ۳۰ میلیارد تومان هزینه دربرداشت که البته بعدها طی مراسمی سند آن را به نام دانشگاه علوم پزشکی شیراز امضا کردم و الان خیلی خوشحالم که این کار هم به انجام رسیده است؛ هر چند که برای همه این امور، هنوز هم گمان می‌کنم کار مهمی انجام نداده‌ام؛ فقط به وظیفه انسانی خود عمل کرده‌ام... همین»!

منبع: سلامت آنلاین

براي آگاهي از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار