دمیرتاش: ترکیه در بحران سوریه نباید از هیچ طرفی حمایت کند

رئیس حزب دموکراتیک خلق ها گفت: دولت ترکیه نباید از هیچ طرفی در بحران سوریه حمایت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما ، پایگاه خبری ترک پرس نوشت: صلاح الدین دمیرتاش، رئیس حزب دموکراتیک خلق ها گفت: من بارها به دولت ترکیه گفته ام که در چالش داخلی سوریه از هیچ طرفی جانبداری نکند.

وی که در همایشی درباره ترکیه که در پایتخت آمریکا برگزار شد، سخن می گفت دولت ترکیه را به حمایت از افراط گرایان در سوریه متهم کرد.

دمیرتاش نزدیکی دولت ترکیه به اکراد سوریه را به نفع دو طرف خواند و گفت: صلح و آرامش در ترکیه موجب صلح در سوریه شده و به حل و فصل بحران این کشور کمک می کند.

وی با اشاره به لزوم آشتی ملی در ترکیه تصریح کرد: تمامی جناح های سیاسی باید به مذاکرات بازگردند.

دمیرتاش افزود: ترکیه باید عملیات نظامی در مناطق جنوبی و شرقی را متوقف کند. دولت باید درک کند که موضوع کردها از طریق درگیری مسلحانه حل و فصل نمی شود. ترک ها و اکراد باید به مذاکرات بازگردند. من می دانم که بیشتر مردم خواستار صلح میان کردها و ترک ها هستند.

حزب من معتقد به تکثرگرایی دموکراتیک است. میزان حمایت از حزب ما در ایالات غربی ترکیه افزایش یافته است. بر اساس نظرسنجی ها، پنجاه درصد مردم ترکیه مایل به رای دادن به نفع حزب ما هستند. این دستاورد بزرگی برای ما است.

دمیرتاش گفت: علت کاهش ده درصدی آراء حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات اخیر به دلیل بی عدالتی و فشارهایی بود که برخی احزاب علیه ما انجام دادند. این عملکرد پس از انفجارهایی در دهم اکتبر گذشته در آنکارا رخ داد، افزایش یافت.

وی ضمن متهم کردن رسانه های رسمی ترکیه خاطرنشان کرد: احزاب مخالف ترکیه نمی توانند در تلویزیون های رسمی ظاهر شوند. آنها نمی توانند از حقوق انتخاباتی خود استفاده کنند. این در حالی است که حزب عدالت و توسعه تمامی امکانات دولتی را در اختیار خود گرفته است. درگیری و خشونت موجب سلبی شدن اوضاع می گردد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار