یاسوج ؛

تشکیل کمپین آگاهی‌ بخشی ایدز در کهگیلویه

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: با هدف اطلاع‌رسانی به عموم در خصوص مقابله با ویروس ایدز کمپین آگاهی‌ بخشی در این شهرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید محمد هاشم طاعتی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته ملی مبارزه با ایدز از 12 آذر ماه اظهار داشت: هدف از این نامگذاری، حساس‌سازی و برجسته کردن مسئله ایدز به وسیله مدیران است.

مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه همکاری بین بخشی و بین دستگاهی برای آموزش و اطلاع‌رسانی درباره این بیماری را لازم دانست و افزود: با مراجعه به مرکز مشاوره و انجام تست‌های کوتاه مدت،این بیماری قابل تشخیص به موقع است.

وی از برگزاری کمپین «آگاهی‌بخشی ایدز» در این هفته خبر داد و تصریح کرد:این کمپین با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان جهت انجام مشاوره و آموزش در سطح شهر دهدشت راه‌اندازی خواهد شد.

طاعتی آموزش و آگاهی‌بخشی به عموم مردم را از مهمترین زمینه فعالیت‌های کمپین برشمرد و گفت: در همین راستا بروشورهای حاوی مطالب مرتبط با شناخت این بیماری و راه‌های مقابله با آن و پمفلت‌های آموزشی در این زمینه در بین شهروندان توزیع خواهد شد.

این مسئول افزود:کارشناسان شبکه بهداشت و درمان با هماهنگی آموزش و پرورش به ارائه اطلاعات بهداشتی و آموزش‌های لازم در خصوص مبارزه با بیماری ایدز در مدارس شهرستان می‌پردازند.

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه تصریح کرد: ایدز بیماری مهلکی است که نه تنها فرد مبتلا بلکه به دلیل این‌که 10 سال طول می‌کشد تا علائم بالینی آن ظهور پیدا کند می‌تواند افراد زیادی را در صورت رعایت نکردن نکات لازم مبتلا کند.

طاعتی در ادامه افزود: در این مدت فرد آلوده به ایدز سالم است ولی می‌تواند عامل انتقال ویروس اچ.آی.وی به عنوان ناقل این بیماری به دیگران شود.

این مسئول از تماس جنسی، خون و فرآورده‌های خونی آلوده و انتقال از طریق مادر به جنین به راه‌های انتقال ویروس ایدز نام برد و گفت: آلودگی به ویروس ایدز تنها با آزمایش خون تشخیص داده می‌شود و شش تا 12 ماه طول می‌کشد تا شواهد آزمایشگاهی ظهور کند.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: تشکیل ، کمپین ، ایدز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.