بیش از 41 هزار زائر خدمات امدادی دریافت کردند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: 41 هزار و 348 زائر از اول آذر ماه تا ساعت 9 صبح امروز 13 آذر، خدمات امدادی لازم را دریافت کرده و علاوه بر درمان سرپایی 9 هزار و 994 زائر، 73 تن نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیش از 41 هزار زائر خدمات امدادی دریافت کردندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر؛ ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: از ابتدای آذر تا ساعت 9 صبح 13 آذر ماه، 51 هزار و 415 زائر به پایگاه‌های ارائه خدمات امدادی هلال‌احمر مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، بیان کرد: از چهارم آذر تا کنون، 42 مورد عملیات جاده‌ای ( ایلام 33 عملیات، خوزستان 3 عملیات، اصفهان یک عملیات، مرکزی ٢ عملیات، سمنان یک عملیات، مازندران 1 عملیات و عراق یک عملیات) انجام شده و به 517 حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.

وی با اشاره به امدادر سانی به 177 تن در این حوادث و ارائه خدمت به 198 مصدوم این حوادث، افزود: بر این اساس 69 مصدوم زمینی و 7 مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به علاوه 17 تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای 16 تن از مصدومان انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان این که 70 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است، گفت: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 63 دستگاه آمبولانس، 29 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، 24 دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار