ارزیابی روند اجرایی طرح تحول سلامت و نحوه ارائه خدمات به بیماران مهمترین هدف بازدیدها

قائم مقام وزیر بهداشت صبح دیروز در سفری یک روزه، به طور سر زده از مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا؛ دکتر ایرج حریرچی در این سفر یک روزه، ابتدا از بیمارستان امام خمینی(ره) گرمسار، سپس از مرکز بهداشتی درمانی شهدای شهرستان سرخه، مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر سمنان، پایگاه سلامت مهر شهرستان سمنان و در پایان از بیمارستان 164 تختخوابی در دست احداث شهرستان گرمسار بازدید کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) و مرکز کوثر نحوه ارائه خدمات در بخش های اورژانس، داخلی زنان، مردان ، اتاق عمل، ICU و بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی را مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر حریرچی در این بازدید با بیان این که پزشکان و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر به منظور ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم تلاش های زیادی می کنند، گفت: مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستانها، افرادی هستند که دچار سانحه تصادف و یا دچار سکته های قلبی یا مغزی شده اند، بنابراین تلاش و شغل سخت پزشکان و تیم درمانی مستقر در اورژانس ها برای ارائه خدمات به بیماران اجر اخروی دارد.

دکتر حریرچی ضمن قدردانی از کادر درمانی این بیمارستان ها که با تلاشی مضاعف مشغول ارائه خدمت هستند، افزود: در برخی موارد کاستی هایی نیز وجود دارد که با تامین و رفع آنها شاهد افزایش رضایتمندی  بیش از پیش مردم از خدمات در بیمارستان ها خواهیم بود.

قائم مقام وزیر بهداشت در این بازدید از نزدیک با کادر درمانی مرکز کوثر و بیمارستان امام خمینی(ره) در خصوص موضوعات مختلف از جمله پرداخت مبتنی بر عملکرد به گفت و گو پرداخت. وی همچنین  در گفت و گو با تعدادی از بیماران و همراهان آنها از نحوه برخورد کارکنان و میزان پرداختی بیماران در جریان قرار گرفت و پرونده چندین بیمار را نیز مورد بررسی قرار داد.

دکتر حریرچی در ادامه بازدیدهای خود در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از پایگاه سلامت مهر سمنان و مرکز بهداشتی درمانی شهدای شهرستان سرخه بازدید کرد.

قائم مقام وزیر بهداشت در بازدید از مراکز بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، در پایگاه سلامت مهر سمنان و مرکز بهداشتی درمانی شهدای شهرستان سرخه، روند خدمت رساني از جمله تشکیل پرونده سلامت برای گروه های هدف، پرونده سما(سلامت مردان ایرانی)، پرونده سبا(سلامت زنان ایرانی) و پرونده سالمندان را مورد بررسی قرارداد.

وی در حاشیه یکی از این بازدیدها، بیان داشت: آن دسته از فعالیتهایی که جهت دسترسی به جمعیت های هدف جدید مثل افراد میانسال و سالمندان صورت می گیرد، هنوز به حد مطلوب نرسیده است که امیدواریم در کل کشور به ویژه در استان سمنان که همیشه پیشرو در فعالیت های بهداشتی بوده است، پیشرفت های خوبی را شاهد باشیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه از بیمارستان164 تختخوابي در دست احداث گرمسار نیز بازدید كرد.

دكتر حريرچي در این بازدید از نزدیک در جريان روند اجرایی احداث بیمارستان و وضعیت پیشرفت فیزیکی آن قرار گرفت.

قائم مقام وزیر بهداشت از پیشرفت های فیزیکی بیمارستان 164 تختخوابی گرمسار ابراز خرسندی کرد و گفت: افتتاح این مرکز درمانی با توجه به نزدیکی به تهران، علاوه بر این که مشکلات مردم را حل می کند مانع از ارجاع غیر ضروری آنها به تهران می شود و می تواند خدمات درمانی خوبی به مردم منطقه ارائه نماید.

گفتنی است این بیمارستان به منظور جایگزینی بیمارستان قدیمی امام خمینی (ره) گرمسار از مصوبات هیئت دولت در حال ساخت است تا در سفر بعدی رییس جمهور به استان سمنان افتتاح شد.

دکتر حریرچی در پایان، هدف از بازدید یک روزه خود را ارزیابی از چگونگی روند اجرایی طرح تحول نظام سلامت و عملکرد اورژانس و نحوه ارائه خدمات به بیماران عنوان کرد و گفت: در این بازدیدها ضمن تبیین نقاط قوت و مثبت، رهنمود های لازم را به منظور افزایش کیفیت خدمات، ارایه کردیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار