قزوین؛

راه‌اندازی اکیپ سیار تست رایگان ایدز در قزوین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان شناسایی به موقع را از عوامل مهم مبارزه با این بیماری دانست .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛اسکویی اضافه کرد: با توجه به آغاز روز جهانی مبارزه با بیماری ایذر، درمانگاه شهید بلندیان قزوین یک آزمایشگاه سیار را از ۱۲ الی ۱۸ آذر در مرکز شهر قزوین مستقر کرده تا افرادی که رفتار پرخطر داشته‌اند با مشاوره و انجام تست‌های رایگان پزشکی از وضعیت جسمی خود مظلع شوند.

اسکویی افزود: کلینیک‌های درمان بیماری‌های رفتاری کلیه خدمات خود را رایگان به عموم مردم عرضه می کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک افراد به درمانگاه تخصصی معرفی می‌شوند.

دکتر اسکویی افزود:در حال حاضر درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد اما با شناسایی زودهنگام و انجام اقدامات درمانی و کنترلی می‌توان به افزایش طول عمر بیمار امیدوار شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و دانش عاملی مهم در پیشگیری این بیماری است گفت: آموزش مردم در مکان‌های عمومی و شناسایی افراد مبتلا در کلینیک بیماری های رفتاری از راه‌های مبارزه با بیماری ایدز است.


دکتر اسکویی هشدار داد: انتقال از طریق رفتارهای جنسی غیر ایمن در جامعه رو به افزایش است و متاسفانه با بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیده‌ایم که آمار مبتلایان به ایذر در خانم نیز افزایش یافته و این امر بسیار نگران‌کننده است.

دکتر اسکویی با اشاره به این‌که حدود نیمی از مبتلایان به بیماری ایدز در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند، خاطرنشان کرد: هرکس رفتار پرخطر داشته باشد ممکن است به این بیماری آلوده شود؛ امروزه رفتارهای جنسی کنترل نشده مهمترین عامل انتقال این بیماری است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.