وقتی کودکان مادر می‌شوند

بازی با عروسک و ایفای نقش مادری توسط کودک، یکی از راه‌های رشد شخصیت است.

امین حق وردی روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: بی شک تمام دختران در دوران بچگی خود حداقل یک عروسک داشته که با آن شب‌ها به خواب رفته، غذا خورده، بازی کرده  و زمان بسیاری را با آن گذرانده‌اند و باید توجه داشت که نقش عروسک بازی دختربچه‌ها در فرآیند رشد شخصیتی و تربیتی آن‌ها بسیار موثر است.

وی در ادامه گفت: کودک با عروسک بازی به تعادل انگیزه و خواسته‌ها شده و انرژی روانی خود را شکل داده به طوری که ناخودآگاه حس نگهداری و نگهبانی از افراد با مراقبت و نگهداری از عروسکش تقویت می‌شود.

حق وردی تصریح کرد: روان شناسان شیوه عروسک درمانی را بهترین روش برای رفع مشکلات رفتاری کودکان دانسته زیرا تمام دنیای کودک در برخورد با عروسکش خلاصه شده به طوری که شادی،غم،خشم،نگرانی و اضطراب،ترس خود را در شیوه رفتار با عروسک خود منعکس خواهد کرد.

این روانشناس در پایان اضافه کرد: عروسک در دنیای کودکان نقش رابط میان مرحله کودکی،نوجوانی و جوانی را ایفا کرده و واسطه برقراری ارتباط با دنیای بزرگسالی بوده و این تبادل همراه با احساسات و عواطف کودک همراه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار