رونق بازار با فروش اقساطی فرش دستباف

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف گفت: دولت باید جهت حمایت از فرش دستباف طرح فروش اقساطی را تدوین کند تا بازار از رکود خارج شود.

سید مجتبی عراقچی رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود موجود در بازار فرش گفت: هنوز این بازار از رکود خارج نشده است.

وی افزود: بازار فرش دستباف به شدت وابسته به صادرات است و با توجه به این که صادرات هنوز به طور چشمگیر افزایش پیدا نکرده به تبع آن در بازار داخلی فرش نیز تغییری ایجاد نشده است.

عراقچی تصریح کرد: با اجرایی شدن برجام و رد تحریم‌ها دولت باید از صادارت فرش دستباف حمایت کند تا شاهد رونق این بازار باشیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با انتقاد از اینکه فرش دستباف در طرح فروش اقساطی دولت دیده نشده گفت: این طرح شامل کارخانجات تولیدکننده شده است و با توجه به اینکه فرش دستباف به صورت سنتی بافته می‌شود در مرحله اول اجرای این طرح شامل فروش اقساطی نشده است.

وی ادامه داد: در کشور بیش از 2 میلیون بافنده فرش وجود دارد و دولت باید از این دیدگاه نگاه کند که با رکود در بازار فرش یک کارخانه با 2 میلیون نیروی کار تعطیل می‌شود.

عراقچی تصریح کرد: با فروش اقساطی فرش دستباف شاهد تغییر در بازار خواهیم بود و در این راستا مرکز ملی فرش به دنبال گنجاندن فروش اقساطی فرش دستباف در بسته تسریع در رونق دولت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف با انتقاد از دریافت مالیات از فروشندگان فرش دستباف گفت: این امر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی شده است و در این راستا با توجه به اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف از مالیات معاف هستند اگر دولت فروشندگان را نیز از مالیات معاف کند شاهد رونق در این بازار خواهیم بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار