معاون وزير آموزش و پرورش عنوان كرد:

ارتقای سطح بيمه فرهنگيان به موازات طرح تحول سلامت

معاون توسعه مديريت و پشتيبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پيشرفت ما در بيمه تکميلی فرهنگيان به موازات طرح تحول سلامت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، سيدمحمد بطحايی در دومين کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که در تالار علامه امينی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هم‌اکنون بين مناطق برخوردار و کم‌برخوردار به لحاظ فضا، تجهيزات و نيروی انسانی در مدارس با مشکل مواجه هستيم. به گونه‌ای که در برخی مناطق سطح امکانات بالا و در برخی مناطق پايين است.

وی افزود: در سطح کمی، با وجود تلاش‌های صورت گرفته براي دسترسي دانش‌آموزان به مدارس، عدالت آموزشي روبه افزايش است اما سرعت آن کند است.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش گفت: مهم‌تر از عدالت کمّي، موضوع عدالت کيفي است؛ هم‌اکنون در زمينه کيفيت آموزش در مدارس مشکل داريم و در همين شهر تهران بين مناطق مختلف تفاوت‌هايي در کيفيت مدارس وجود دارد به همين دليل است که در جهت افزايش کيفيت تلاش مي‌کنيم.

بطحايي بيان کرد: فضاي غالب کشور در بخش آموزش و پرورش توجه به عدالت و افزايش کيفيت است و تلاش مي‌کنيم تا در برنامه ششم توسعه از طريق اقدامات مختلف در اين زمينه حرکت کنيم چرا که مدارس امروز در حال فاصله گرفتن از کيفيت هستند و نمي‌توانند آموزش‌هاي با کيفيتي را که مدنظر خانواده‌ها است به دانش‌آموزان ارائه کنند.

وي در خصوص سرانه مدارس عنوان کرد: پيش‌بيني ما اين است که تا در برنامه ششم توسعه در بحث سرانه مدارس به مرحله‌اي برسيم که مديران ديگران نگران تأمين هزينه‌هاي ضروري مدرسه نباشند و فارغ از دل‌نگراني‌ها به مسائل اصلي آموزش و پرورش بپردازند.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني وزير آموزش و پرورش در خصوص بيمه تکميلي فرهنگيان گفت: در بحث بيمه تکميلي مشکلات کمتر شده است و روش‌هايي را به موازات آن پيش مي‌بريم. به عنوان مثال با مراکز خاصي قرارداد بسته‌ايم و حتي تلاش مي‌کنيم تا فرانشيز را از محل بيمه تکميلي پرداخت کنيم تا فرهنگيان مجبور به پرداخت فرانشيز نباشند.

بطحايي بيان کرد: پيشرفت ما در بيمه تکميلي به موازات طرح تحول سلامت خواهد بود. اين طرح به دنبال آن است تا ارائه خدمات را به حدي برساند که ديگر دستگاه‌ها از ارائه بيمه تکميلي بي‌نياز باشند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار