پرداخت 30 درصدی تعرفه داروها از جیب بیماران صعب العلاج

بواسطه دیده نشدن هزینه‌ها و اختصاص نیافتن بودجه‌های لازم به طرح تحول شاهد بازگشت پرداختهای 30 درصدی تعرفه داروها از جیب بیماران صعب العلاج و عادی هستیم.

دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت سربار هزینه ای فوق العاده زیادی را بر دوش بیمه ها و وزارت بهداشت نهاده است؛ بیان داشت : از آغاز طرح تحول بودجه های لازم آنطور که باید پیش بینی نشد و پرداخت تعرفه داروها برای بیماران صعب العلاج و عادی از تعرفه 10 درصدی به 30 درصد بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح تحول میزان پرداخت از جیب بیماران صعب العلاج برای تهیه داروهای مورد نیازشان به 10 درصد کاهش یافته بود، خاطرنشان کرد : با اجرایی شدن طرح تحول مابه التفاوت کاهش پرداخت تعرفه 30 درصدی داروها از جیب بیماران به 10 درصد بر دوش داروخانه ها بود که بواسطه پیش بینی نشدن بودجه های لازم دوباره شاهد پرداخت تعرفه های 30 درصدی از جیب بیماران هستیم.

به گفته دبیر انجمن داروسازان تهران قبل از اجرای این طرح باید زیرساختهای لازم و بودجه های مورد نیاز مورد بررسی قرار می گرفت تا هم به بیماران و هم موسسات پزشکی که به ارائه خدمات درمانی و دارویی می پردازند فشاری وارد نشود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.