قزوین؛

لزوم شناسایی قدرت جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در قزوین

استاندار قزوین گفت: باید قدرت جذب سرمایه‌های داخلی را در این استان شناسایی کنیم و علاوه‌ بر آن نسبت به جذب سرمایه‌های خارجی نیز اهتمام ویژه داشته‌باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فریدون همتی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسئله آب یکی از موضوعات مهم برای کشور و این استان است باید به بحث مدیریت در این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: هنر در این است که برنامه زمان‌بندی را کوتاه کرده و به عنوان نمونه کاری که باید ظرف مدت پنج سال انجام شود را طی دو سال انجام دهیم.

همتی ادامه داد: همچنین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها و اجرای برنامه‌هایی که در دستور کار داریم بسیار حائز اهمیت است که در این زمینه نیز اگر شخص مدیر دستگاه اجرایی در رأس کار نباشد با سیستم کارشناسی راه به جایی نمی‌بریم.

وی عنوان کرد: باید برای بخش خصوصی فرش قرمز پهن کنیم و تأکیدات رئیس‌جمهور نیز بر همین موضوع است زیرا بررسی‌های عقلی و منطقی در سطح کشور نیز نشان می‌دهد که استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضرورت دارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: وضع اقتصادی کشور به دلیل تکیه بر اقتصاد نفتی با مشکلات زیادی روبرو شده‌است، بنابراین همان‌گونه که دوران جنگ برای ما یک تهدید بود اما از آن مانند یک فرصت طلایی استفاده کردیم و امروز نیز در دوران تحریم باید چنین دیدگاهی داشته‌باشیم.

همتی گفت: اگر از این شرایط سختی که دشمن برای ما ایجاد کرده‌است مانند دوران هشت سال دفاع مقدس به درستی استفاده کنیم قطع‌ به یقین به موفقیت‌‌های فراوانی دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت‌های داخلی، اداره کارآمد کشور و بهره‌‌وری کشور آن‌گونه که نیاز بود موفق عمل نکردیم، اما رهبر معظم انقلاب با درایت، دوراندیشی و آگاهی کامل نسبت به شیطنت‌های دشمنان این نظام و انقلاب تأکید زیادی روی تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

استاندار قزوین افزود: اگر قرار باشد استان قزوین در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش‌آفرینی کند نیاز به مدیران با برنامه و وقت‌شناس داشته و در این راستا حتی برای ثانیه‌های مدیریتی خود نیز نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و منظمی دارند.

به گفته وی مدیران خوبی در دستگاه‌های اجرایی استان قزوین داریم اما نیاز است طبقه آن‌ها از حفظ وضعیت موجود به وضعیت تحول‌گرا تغییر یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.