کرمان؛

بازار پسته ایران در اروپا احیا می شود

قائم مقام شرکت تعاونی پسته شهرستان رفسنجان گفت: در صورت نتیجه بخش بودن برجام بازارهای پسته در کشورهای اروپایی احیا خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید محمدرضا میرحسینی در جریان بازدید فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان از بزرگترین شرکت تعاونی پسته کشور در رفسنجان افزود: این شرکت از سال 1347 سابقه وجود شرکت تعاونی پسته را داراست و با توجه به اینکه اعضاء و مردم پشتوانه این شرکت هستند سود و منافع آن به مردم بر می گردد.

قائم مقام شرکت تعاونی پسته شهرستان رفسنجان ادامه داد: پسته از جمله کالاهای صادرات غیرنفتی ایران است که بیشتر باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی توضیح داد: در سه سال گذشته از طرف شرکت تعاونی پسته رفسنجان بالغ بر 2500 میلیارد ریال پول به بانکها تزریق شده است.

وی تأکید کرد: برند پسته ایران خراب نشده زیرا پسته آلوده و بدرنگ داخل پسته های صادراتی نیست اما پسته آمریکا 12.5 دلار به فروش می رسد این در حالی است که ایران که مهد تولید پسته باکیفیت و از لحاظ طعم بهترین طعم را دارد 8.5 دلار در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

وی افزود: در ده سال گذشته مدیر عامل شرکت تعاونی پسته رفسنجان قیمت پسته در دنیا را مشخص می کرد اما حضور و تعدد صادرکنندگان در این عرصه و قیمت های مختلف از سوی این صادرکنندگان شرکت را با مشکلاتی مواجه کرده است .

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: بازار ، پسته ، اروپا ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.