مایکل فلین: آمریکایی ها پس از 11 سپتامبر احمقانه رفتار کردند

رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد تاریخ، این کشور را برای سرنگونی صدام و قذافی محاکمه خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، "مایکل فلین،" رئیس سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اعلام کرد حمله به عراق سبب پدید آمدن داعش شد و آمریکایی ها پس از حملات 11 سپتامبر 2001، احمقانه رفتار کردند.

فلین در گفتگو با نشریه آلمانی "اشپیگل" تصریح کرد: آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر بجای آنکه به این پرسش پاسخ دهد که "چرا به ما حمله کردند،" گزینه پاسخ به " مهاجمان از کجا آمدند" را انتخاب کرد.

وی در ادامه اعلام کرد عواطف کورکورانه، واشینگتن را پس از حملات 11 سپتامبر به مسیر اشتباه برد. وی گفت: در صورتی که بغداد سقوط نمی کرد، مسأله ای به نام داعش بوجود نمی آمد. ساقط کردن نظام صدام حسین خسارتی هنگفت را به عراق وارد کرد. این مسأله بطور کامل درباره سرهنگ قذافی که پس از سقوط وی هرج و مرج در لیبی بوجود آورد نیز صدق می کند.

وی در ادامه گفت: با وجود بی رحمی صدام حسین، سرنگونی وی اقدامی نادرست بود. حمله به عراق تصمیمی نادرست بود و تاریخ دربرابر ما درباره این مسأله بی تفاوت نخواهد بود.

فلین همچنین درباره بازداشت و آزادی ابوبکر بغدادی، سرکرده داعش در سال 2004 گفت: "ما به واقع کودن بودیم و متوجه نشدیم با چه فردی روبرو هستیم." وی در ادامه ادعا کرد جنگ با داعش جز با حملات زمینی که با پوشش هوایی همراه شود، موفقیت آمیز نخواهد بود. این مسأله نیز از طریق تقسیم منطقه به مناطق مختلف میان کشورهای بزرگ و با نظارت سازمان ملل، در چارچوب ائتلاف با کشورهای عربی امکان پذیر است.


انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار