سنندج؛

شب شعر عاشورایی در سنندج برگزار شد

شب شعر عاشورایی در آستانه اربعین حسینی شب گذشته (۹ آذر) با حضور استاد کلامی زنجانی و شاعران مطرح استان در مجتمع نور سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در این آیین معنوی که به همت حوزه هنری کردستان برگزار شد، با تسلیت اربعین حسینی گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام فرموده اند در شعر حکمت نهفته است و برخی از شعرها را پیغمبر تعبیر به حکمت فرمودند.
 
وی با بیان اینکه لطافت شعر خیلی کارهای نشدنی را انجام می دهد، بیان کرد: جوانان ما محتوای بی بدیل را در حوزه شعر آیینی  در سراسر کشور تولید می کنند که کاملا مشهود است.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کردستان به اهمیت شعر آیینی در هیئت ها اشاره کرد و افزود: امروز تحولی در هیئت های حسینی در چند قسم اتفاق افتاده که یکی از آن نوآوری در بیان رسای آموزه های پرفراز عاشورای از زبان جذاب شعر است.
 
وی در وصف اهمیت شعر به جایگاهی که مقام معظم رهبری برای شعرا قائل هستند اشاره کرد و گفت: در راس همه امور، رهبری معظم در سال یکی دو جلسه ویژه برای شعرخوانی و معرفی شعرای جوان می گذارند و  شعرها را می شنوند .

گفتنی است در ادامه این برنامه  استاد کلامی زنجانی از شاعران برجسته اهل بیت و تعدادی از شاعران برجسته استان به شعر خوانی سروده های خود در وصف حضرت ابا عبدا... الحسین (علیه السلام) پرداختند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.