مشهد؛

نمایشگاه هفته پژوهش مناسب ترین فرصت تعامل پژوهشگران و تولیدکنندگان خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش مناسب ترین فرصت برای تعامل بین پژوهشگران، تولیدکنندگان و صنعت گران استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازمشهد؛ علی رضا رشیدیان افزود: باید نیاز تولیدکنندگان به علوم جدید برای ارتقا کیفیت و دست یابی مصرف کنندگان به محصولات مطلوب با تکیه بر دانش بومی فراهم شود.

وی گفت: باید با هم افزایی بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و رسانه های استان زمینه برگزاری هر چه پر بارتر برنامه های هفته پژوهش فراهم شود.

استاندار خراسان رضویبهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها برای برگزاری پربار برنامه های مشهد 2017 را ضروری عنوان کرد و افزود: مراکز آموزش عالی استان باید زمینه برگزاری نشست ها و نمایشگاه های تخصصی با حضور کشورهای اسلامی در مشهد را فراهم کنند.

رشیدیان از تشکیل کار گروهی با هدف احصا و رفع مشکلات شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: با تخصیص وام های قرض الحسنه می توان زمینه حضور فعال خیران در حوزه های پژوهشی با هدف ارتقا شاخص های علمی و توسعه همه جانبه استان را فراهم کرد.

وی خواستار نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر عملکرد دستگاه های اجرایی درخصوص هزینه کرد یک درصد بودجه آنها در حوزه های پژوهشی شد و افزود: با انعقاد قراردادهای پژوهشی بین دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی زمینه توسعه و رفع مشکلات به صورت علمی و کارشناسانه فراهم شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.