بجنورد؛

برداشت غیرمجاز سالانه 103 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: سالانه 103 میلیون متر مکعب آب به صورت غیرمجاز و اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی استان برداشت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، کاظم طاهریان افزود: برداشت بی‌رویه و غیرمجاز از منابع آب سطحی و زیرزمینی، منابع آب استان را در وضعیت بحرانی قرار داده و منافع نسلهای آینده را تهدید می‌کند.

وی گفت: این استان در منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته و منابع موجود، جوابگوی نیاز مصرف بی رویه و روزافزون بخش کشاورزی استان نیست.

طاهریان اظهار داشت: منابع آبهای سطحی استان نیز به عنوان تغذیه کننده اصلی آبهای زیرزمینی، به علت توسعه باغات و کشت آبی در بالادست، در وضعیت بحران قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده بخش آب در برنامه ششم توسعه و همچنین اهتمام وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران، ابراز امیدواری کرد که با همدلی مردم و مسئولان، عزم لازم برای جلوگیری از نابودی منابع آب استان ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب را یکی از برنامه‌های مهم دولت در این زمینه عنوان کرد و گفت: این برنامه با همکاری وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست اجرا می‌شود که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پشتیبان اصلی آن خواهد بود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بجنورد ، برداشت ، آب ، غیرمجاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.