رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: خدمت‌رسانی بقاع متبرکه به زائران حضرت سیدالشهداء(ع) 3 تا 5 روز بعد از مراسم اربعین ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز نهم آذر در نشست خبری ستاد اربعین اظهار داشت: دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف اقدامات مناسبی را برای بزرگداشت و برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی انجام داده‌اند و سازمان اوقاف هم بنا بر وظایفی که در باب اجرای امینانه نیات واقفین برای اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) و خدمت رسانی به زائران بر عهده دارد، ستاد اربعین را در این سازمان تشکیل داده است.
وی با اشاره به استقرار موکب‌های خدمت‌رسانی سازمان اوقاف در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه تصریح کرد: استان‌های ایلام و خوزستان به عنوان مجری و استان‌های همدان و کرمانشاه به عنوان پشتیبان برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی از یک ماه پیش در قالب ستاد اربعین شروع به فعالیت کردند و تاکنون بیش از 400 هزار زائر در نقاط مرزی مورد پذیرایی و اکرام قرار گرفته‌اند.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: باتوجه به ازدحام جمعیت و نیازهای زائران حضرت سیدالشهدا(ع) امکانات پذیرایی و خدمت‌رسانی به بیش از 700 هزار نفر در مسیر بازگشت از عراق در سه نقطه مرزی تدارک دیده شده و علاوه بر آن، 240 نفر از روحانیون برای پاسخگویی به سئوالات و احکام شرعی، اقامه نماز جماعت، سخنرانی و عزاداری و کارهای فرهنگی در مرزها استقرار یافته‌اند.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: حمایت از اعزام هزار و 400 مبلغ روحانی به نقاط مختلف مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و توزیع بیش از 300 هزار بسته محصولات فرهنگی میان زائران اربعین از دیگر فعالیت های ستاد اربعین سازمان اوقاف است.
وی خاطرنشان کرد: 780 بقعه متبرکه منتهی به مسیرهای عبور زائران امام حسین(ع) در استان های ایلام، خوزستان، همدان و کرمانشاه هستند حداقل سه تا پنج روز پس از اربعین به خدمت رسانی و کمک به کاروان‌ها ادامه می دهند.





برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.