تقویم روزانه فوتبال

143 سال از اولین بازی رسمی بین‌المللی فوتبال گذشت

در تقویم روزانه فوتبال به مهمترین اتفاقات فوتبالی 9 آذر (30 نوامبر) می‌پردازیم.

143 سال از اولین بازی رسمی بین‌الملیی فوتبال گذشتبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درتقویم فوتبالی امروز به مهمترین اتفاق فوتبالی تاریخ که در تاریخ امروز (9 آذر – 30 نوامبر) رخ داده است، می‌پردازیم.

اولین بازی رسمی بین المللی فوتبال
 اولین دیدار رسمی بین المللی در فوتبال 143 سال قبل یعنی در تاریخ 30 نوامبر 1872 انجام شده است. این بازی بین دو تیم انگلستان و اسکاتلند انجام شد که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

4 هزار تماشاگر این دیدار را از نزدیک مشاهده کردند و انگلیس با وجود بازی بهتر و زدن دو توپ به تیر دروازه اسکاتلند ، نتوانست گلی به ثمر برساند و بازی مساوی شد. این دو تیم پنج بار پیش از این دیدار، با یکدیگر بازی کرده بودند که انگلیس سه بار پیروز شده بود و دو بازی هم مساوی شده بود اما فیفا این بازیها را ، بازی رسمی به حساب نیاورد.

کریمی و مجیدی محبوبترین‌ها
چهار سال قبل در این روز، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال درگزارشی، محبوبترین بازیکنان قاره‌های مختلف را اعلام کرد که در آسیا ، علی کریمی و فرهاد مجیدی نفرات اول و دوم شدند.

ایران برترین فدراسیون آسیا
در سال 91 ،‌در مراسم بهترین‌های آسیا که در مالزی برگزار شد، فدراسیون فوتبال ایران برای دومین بار، عنوان بهترین فدراسیون سال را تصاحب کرد.

اولین بازی طالبلو
وحید طالبلو در 9 آذر 82 برای اولین بار در درون دروازه استقلال ایستاد . این بازی در نیمه نهایی جام حذفی برابر سپاهان بود و طالبلو آن زمان بعد از برومند و قاسمی دروازه‌بان سوم استقلال محسوب می شد.

اولین بازی جرارد
در سال 1998،‌در چنین روزی استیون جرارد اولین بازی خود را با پیراهن لیورپول در ورزشگاه آنفیلد انجام داد. اسطوره لیورپولی ها در طول 17 سال حضور در لیورپول 5040 بازی انجام داد و 120 گل برای این تیم به ثمر رساند. وی امسال از لیورپول جدا شد و به لس‌آنجلس گلکسی پیوست.

تولد میناوند
امروز تولد مهرداد میناوند نیز هست. میناوند در 9 آذر 1354 به دنیا آمد. میناوند برای باشگاه‌های مختلفی از جمله پرسپولیس ، اشتورم گراتس اتریش و شارلوا بلژیک بازی کرده است. با پرسپولیس در سال 76 قهرمان لیگ ایران شده است و با اشتروم گراتس دو بار قهرمان لیگ اتریش شد و دو سال پیاپی هم با این تیم حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کرده است.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، تقویم ، اتفاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار