چگونه امنیت فایل های pdf خود را افزایش دهیم؟

برای اینکه متن کامل یک مطلب برای افراد باز نشود از برنامه pdf استفاده می کینیم؛ اگر می خواهید امنیت آن را افزایش دهید این ترفند را بخوانید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرمت pdf یکی از پرکاربردترین و رایج ترین فرمت های موجود درمیان کاربران کامپیوتر و اینترنت است که گاهی اوقات قصد نمایش متنی مثلا نمونه ای از متن مقاله یا کتابی که ترجمه کرده ایم به دیگران را داریم اما دوست نداریم که دیگران بتوانند به راحتی از آن متن کپی برداری کنند یا پرینت تهیه کنند یا آن را در اختیار دیگران قرار دهند. با یک ترفند ساده می توانید امنیت فایل های pdf خود را بالا ببرید.

برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه pdf factory را دانلود و نصب نمایید. 

پس از انجام مراحل کرک که حتما در سایتی که از آن دانلود نموده اید نوشته شده است فایل ورد نظر را مثلا اگر متن است در نرم افزار مایکروسافت ورد باز نمایید. 

توجه داشته باشید که برنامه pdf factory بعنوان یک پرینتر به سیستم اضافه می شود. برای تهیه نسخه pdf از این فایل باید به منوی File رفته و گزینه print را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده از لیست پرینترهای موجود در سیستم pdfFactory pro را انتخاب کنید و دکمه print را بزنید. حال که پرینت انجام شد با پنجره برنامه pdf factory که همانند زیر می باشد مواجه می شوید.

چگونه امنیت فایل های pdf خود را افزایش دهیم؟

در این پنجره امکاناتی را که برنامه pdf factory در اختیار شما قرار می دهد را مشاهده می نمایید. قسمتی که ما با آن کار داریم، را باید با زدن بر روی آیکون چرخ دنده موجود در نوار ابزار بالای پنجره و انتخاب گزینه Security از لیست باز شده نمایان کنید. پنجره ای همانند آنچه در تصویر زیر می بینید نمایان می شود. در ادامه به توضیح تک تک آیتم های امنیتی قرار داده شده می پردازیم.

چگونه امنیت فایل های pdf خود را افزایش دهیم؟

گزینه اول Encrypt pdf file می باشد که باید برای اعمال مسائل امنیتی تیک آن را فعال کنید. بقیه آیتم های موجود همگی به معنای قطع اجازه دسترسی کاربر به آن آیتم میباشد.

گزینه دوم view this document without this password می باشد که با فعال کردن آن می توانید یک رمز عبور برای pdf خود قرار دهید تا تنها افرادی که دارای آن رمز می باشند قادر به استفاده از آن فایل باشند.

گزینه سوم copy text and images from document می باشد که با فعال نمودن آن اجازه کپی کردن متن و تصاویر موجود در pdf را از کاربر می گیرید.

گزینه چهارم print document می باشد که با فعال نمودن آن اجازه پرینت گرفتن فایل pdf را از کاربر می گیرید.

گزینه پنجم change document  می باشد که با فعال نمودن آن اجازه انجام هرگونه تغییرات در فایل را از کاربر می گیرید.

گزینه آخر هم add or change comments or form fields from document می باشد که با فعال نمودن تیک آن اجازه گذاشتن و تغییر نظرات قسمت های مختلف متن را از کاربر می گیرید.

با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار داده شده است به دلخواه و نیاز خود آن ها را تیک بزنید و امنیت فایل pdf خود را بالا ببرید.

پس از انتخاب آیتم های مورد نیاز بر روی گزینه ok بزنید و حال در نوار ابزار موجود بر روی آیکون Save که در سمت چپ نوار ابزار قرار دارد کلیک کنید و فایل pdf خود را با شرایط امنیتی مورد نظر خود ایجاد نمایید.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.