امنیت سایبر؛ موضوع نگران‌کننده انتخابات 2016 آمریکا

انتخابات الکترونیک ممکن است منجر به اختلال در روند رأی‌گیری شود و مسئله‌ی امنیت سایبر یکی از مهم‌ترین موضوعات انتخابات 2016 آمریکا است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی گزارش‌ها حاکی است امنیت سایبر یکی از مهم‌ترین موضوعات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 است. در سال 2008 که انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد، هنوز خبری از ویروس استاکس‌نت یا حمله به شرکت سونی و... نبود. در نتیجه کمتر کسی به فکر اهمیت امنیت سایبر انتخابات الکترونیک بود. البته این روزها امنیت سایبر در این‌گونه انتخابات، در قالب مسئله‌ی حفظ حریم خصوصی، خود را نشان می‌دهد.

بر اساس نظرسنجی شرکت نرم‌افزاری آمریکایی تریپ وایر (Tripwire)، شصت و هشت درصد مردم آمریکا ترجیح می‌دهند به نامزدی رأی دهند که دارای سیاست امنیت سایبری باشد، اما برخی متخصصین اعلام کرده‌اند میان نامزدی که امنیت سایبر را درک کند و نامزدی که سیاست امنیت سایبری را جزو برنامه‌های خود داشته باشد، تفاوت وجود دارد.

در اینجا باید به یک تجربه‌ی ناموفق در زمینه‌ی انتخابات الکترونیک در آمریکا اشاره کرد؛ انتخابات الکترونیک بحث‌برانگیز کنگره در نوامبر ۲۰۰۶.

در این انتخابات، رأی ۱۸۰۰۰ نفر در فلوریدا در دستگاه‌های رأی‌گیری الکترونیک ثبت ‌نشده بود. این امر موجب شد برخی از کسانی که پیش‌تر رأی داده بودند، بتوانند دوباره رأی دهند و برخی دیگر بر این باور بودند که فرصت رأی‌گیری به اتمام رسیده و امکان رأی دادن ندارند. مشکلی که در فلوریدا بروز کرد به یک نگرانی عمومی در آمریکا تبدیل شد.

طرح شکایت علیه نتایج این رأی‌گیری از نتایج این انتخابات بود. ظاهراً مقامات فلوریدا به‌اندازه‌ی کافی هشدارهای مربوط به دستگاه رأی‌گیری الکترونیک را نداده بودند.

 همچنین میزان آرای باطل بیش از ۱۶ درصد بود. (از هر ۶ رأی یک رأی باطل بود). نکته‌ی مهم این است که نامزد منتخب فلوریدا با ۳۶۵ رأی پیروز شد، حال اگر آن ۱۸۰۰۰ رأی ثبت می‌شد، به‌راحتی نتیجه‌ی رأی‌گیری تغییر می‌کرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار