ابراهیمیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرم‌افزار انتخابات الکترونیکی در حال بررسی است/خلاء قانونی در بحث تابعیت نامزدها نداریم

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بخشی از اطلاعات مربوط به نرم‌افزار انتخابات الکترونیک به شورای نگهبان ارائه شده است.

در حال بررسی نرم‌افزار انتخابات الکترونیکی هستیم/باید حریم انتخابات رعایت شود/خلاء قانونی در بحث تابعیت نامزدها نداریم"نجات‌الله ابراهیمیان" سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی در مورد تغییر شکل ظاهری تعرفه‌های اخذ رأی گفت: در مورد تعرفه انتخابات، به موجب نامه‌‌ای از وزارت کشور که به ما ارائه شد، نمونه‌هایی از این تعرفه‌ها را بررسی کردیم. به اکثریت آراء اعضای شورای نگهبان، این تعرفه‌ها می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند، لیکن برخی از آن‌ها دارای نمادهای استانی بود که پس از بررسی، این نمادها حذف شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره نصب دوربین در شعبات اخذ رأی هم گفت: از نظر ما نسبت به اقداماتی که برای حفظ نظم و امنیت صورت می‌گیرد، مانعی وجود ندارد. البته باید به حریم انتخاباتی نمایندگان توجه شود و این حریم حفظ گردد.

ابراهیمیان تصریح کرد: در حال حاضر، برنامه مشخصی در مورد نصب دوربین‌ها به ما ارائه نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین به موضوع نامه تعدادی از نمایندگان مجلس خطاب به وزیر کشور در زمینه تعیین تکلیف اشخاص مجهول‌التابعیت یا مشکوک‌التابعیت به منظور احراز صلاحیت نامزدها در انتخابات آتی نیز گفت: در حال حاضر، قوانین و ضوابطی که در اختیار داریم، به ما این امکان را می‌دهد که در محدوده قانون، این امر یعنی تابعیت نامزدها را کنترل کنیم.

وی افزود: اسناد و مدارک احراز هویت و سجل، شرایط تابعیت را معلوم می‌کند لذا ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و در این مورد، خلاء قانونی وجود ندارد.

ابراهیمیان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد انتشار فهرست نامزدهای احتمالی انتخابات اسفندماه در فضای مجازی هم گفت: در مورد مسئله تبلیغات باید به زمان و محدوده آن توجه شود. با نفس تبلیغات مسئله‌ای نداریم اما اگر این اقدامات مصداق تبلیغات باشد، ما آن‌ها را رصد خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان خطاب به نامزدها و هواداران آن‌ها نیز گفت: به این نکته توصیه می‌کنیم که فعالیت تبلیغاتی را قبل از پایان زمان آن انجام دهند. به طور کلی، چگونگی رفتار افراد، درجه التزام آن‌ها به قانون را نشان می‌دهد، بنابراین در این مورد، از تمامی عرصه‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

ابراهیمیان در پایان، خبر جدیدی هم در مورد نرم‌افزارهای طراحی شده برای برگزاری انتخابات الکترونیکی داشت و در این زمینه گفت: در مورد انتخابات الکترونیکی، بخشی از اطلاعات مربوط به نرم‌افزار به شورای نگهبان ارائه گردیده، لذا ما در حال بررسی آن هستیم و متعاقباً نظر خود را اعلام خواهیم نمود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابراهیمیان ، شورا ، نگهبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار