پوتین تحریم های گسترده ای را علیه ترکیه وضع کرد

کاخ کرملین متن کامل حکم اجرایی رئیس جمهور روسیه را برای اعمال تحریم های گسترده بر ضد ترکیه منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ کرملین، در پی اقدام ترکیه در ساقط کردن یک فروند جنگنده سوخو - بیست و چهار روسی در آسمان سوریه، ولادیمیر پوتین، روز شنبه با امضای حکمی اجرایی، تحریم های گسترده ای را علیه ترکیه وضع کرد.
پایگاه اینترنتی کاخ کرملین متن کامل اقدامات اجرایی رئیس جمهور روسیه علیه ترکیه را منتشر کرد.

در عنوان این متن صادرشده اعلام شد:

این اقدامات اجرایی برای تضمین امنیت ملی روسیه، محافظت از اتباع این کشور در برابر اقدامات کیفری و سایر اقدامات غیر قانونی و اجرای تدابیر اقتصادی ویژه بر ضد ترکیه اتخاذ شده است.
ولادیمیر پوتین این دستور اجرایی را در ساعت های پایانی روز شنبه، امضا کرد.

متن کامل دستور اجرایی رئیس جمهور روسیه بر ضد ترکیه به شرح ذیل است:

با هدف تضمین امنیت ملی و محافظت از منافع ملی فدراسیون روسیه و محافظت از اتباع کشور در برابر اقدامات کیفری و غیر قانونی و مطابق با قوانین فدرال در خصوص تدابیر اقتصادی ویژه مصوب سی ام دسامبر سال دوهزار و شش (9 دی 85)، و بیست و هشتم دسامبر دوهزار و ده ( 7 دی 89)، رئیس جمهور روسیه تصمیم گرفته است نهادهای دولتی فدراسیون روسیه، نهادهای محلی دولت، نهادهای حقوقی ، سازمان ها و افرادی که در قلمرو فدراسیون روسیه هستند باید در اجرای اقدامات خود توجه داشته باشند که موارد ذیل به صورت موقت در قلمرو سرزمینی این کشور اجرا شود:


الف) ممنوعیت یا محدودیت بر عملیات اقتصادی خارجی شامل واردات کالاهای مشخص از جمهوری ترکیه به فدراسیون روسیه که فهرست آن در دولت روسیه مشخص است( به استثناء کالاهای وارداتی برای استفاده های شخصی به میزان مشخص شده در مقررات اتحادیه اقتصادی اوراسیا)

ب) منع یا محدودیت بر انواع مشخص کار( و خدمات) که ارائه کنندگان آن سازمان های تحت قلمرو دولت جمهوری ترکیه باشند. این منع یا محدودیت مطابق با فهرست مشخص در قوانین دولت فدراسیون روسیه است.


ج) منع کارفرمایان و پیمانکاران در زمینه کار و خدمات که در فهرست دولت روسیه قرار ندارند ، در بکارگیری

اتباع جمهوری ترکیه از اول ژانویه سال دوهزار و شانزده (11 دی 94)، برای کسانی که در سی و یکم دسامبر دوهزار و پانزده (10 دی 94) قرار داد کاری ندارند؛ یا اینکه قرار دادهای حقوقی مدنی با کارفرمایان ذکر شده را دارا نیستند.

در ادامه دستور ریاست جمهوری روسیه آمده است:

رئیس جمهور روسیه همچنین دستور داد از یکم ژانویه سال دوهزار و شانزده(11 دی 94) ، پیرو قانون فدرال درباره توافقنامه های بین المللی فدراسیون روسیه مصوب پانزدهم ژوئیه سال هزار و نهصد و نود و پنج میلادی (24 تیر 74)، و بند یک ماده ده توافقنامه بین دولت های روسیه و ترکیه در خصوص سفرهای متقابل اتباع دو کشور مصوب دوازدهم ماه مه دوهزار و ده (22 اردیبهشت 89)، این توافقنامه را در خصوص سفرهای اتباع ترکیه دارنده گذرنامه های عادی لغو می کند. در این زمینه اتباع ترکیه که اقامت موقت و دائم در روسیه دارند استثنا هستند. همچنین آن دسته از اتباع ترکیه که نماینده های دیپلماتیک و کنسولگری جمهوری ترکیه در روسیه هستند نیز مستثنی محسوب می شوند. این افراد و خانوادههای آنان گذرنامه های ویژه دارند .

وزارت امور خارجه روسیه قرار است تعلیق بخشی از توافقنامه فوق الذکر را به اطلاع جمهوری ترکیه برساند.

در این دستور اجرایی همچنین بیان شده است که آژانس های و اپراتورهای مسافرتی قرار است فروش محصولات مربوط به سفر به خاک ترکیه را تعلیق کنند. توصیه های مربوطه ، به دولت فدراسیون روسیه ابلاغ شده است.

همچنین به دولت روسیه ابلاغ شده است تدابیری را برای ممنوع کردن پرواز های چارتر بین روسیه و ترکیه در نظر بگیرد، کنترل بر فعالیت شرکت های حمل و نقل ترکیه ای در خاک روسیه را افزایش دهد تا از امنیت اطمینان حاصل کند. کنترل بر بنادر را بیشتر کند تا در خصوص امنیت حمل و نقل دریایی در منطقه دریای سیاه اطمینان حاصل شود که شامل جلوگیری از حضور غیرقانونی و جابجایی کشتی ها در محدوده بنادر دریایی آب های روسیه می شود.

دولت روسیه همچنین توصیه کرده است که اگر لازم باشد در خصوص تغییرات در مدت زمان اجرای دستور ریاست جمهوری و ماهیت اقتصادی ویژه این دستور، پیشنهادات ارائه شود.
دستور اجرایی رئیس جمهور روسیه از روز انتشار آن اجرایی است و تا زمانی که دستور لغو صادر نشود، قابلیت اجرایی دارد.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
درود بر پوتین همه این ضرباتی که داره میخوره به خاطر سفرش به ایرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
بله .... ولی متاسفانه مسئولین ما در برابر کشته های فاجعه منا هیچ کاری نکردند بعد میایند تسلیت میگویند به فرانسه برای کشته های پاریس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۸ آذر ۱۳۹۴
به این میگن برخورد مقتدرانه برای حفظ عزت بین المللی
مسئولین ما باید یاد بگیرند
متاسفانه....
آخرین اخبار