انتقاد وزیر خارجه اتریش از وضع حقوق بشر در عربستان

وزیر امور خارجه اتریش از پیشینه نامطلوب حقوق بشری عربستان سعودی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه لوکال، وزیر امور خارجه اتریش از وضع حقوق بشر در عربستان سعودی انتقاد کرد.

"سباستین کورتز،" وزیر امور خارجه اتریش به صورت آشکار از سابقه حقوق بشری عربستان سعودی انتقاد کرد و گفت اتریش مجازات مرگ را اقدامی غیرانسانی می داند.

کورتز در نشستی با عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در ریاض گفت: عربستان سعودی خواسته است برای اسکان آوارگان سوری در خاورمیانه فرصت های بیشتری را فراهم سازد.

کورتز قبل از رفتن به ریاض نیز گفته بود اتریش به خاطر نقض حقوق زنان، منتقد عربستان سعودی است و این کشور باید پاسخی روشن درباره تبلیغ افراطی گری در خارج از مرزهای خود بدهد.
در همین حال، عادل جبیر پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد حکم شلاق "رایف بدوی،" وبلاگ نویس عربستانی که موجب خشم در سراسر جهان شده است همچنان در دادگاه مطرح است.
عادل جبیر گفت روند قانونی همچنان در حال اجرا است و دادگاه باید درباره این موضوع تصمیم گیرد.

دادگاه عالی عربستان سعودی این وبلاگ نویس را به ده سال حبس و هزار ضربه شلاق محکوم کرده است. پنجاه ضربه شلاق بدوی سی و یک ساله در ژانویه ( دی 93) اجرا شده است؛ اما به خاطر انتقاد اتحادیه اروپا، آمریکا، سوئد، کانادا ، سازمان ملل متحد و دیگران بقیه حکم شلاق هنوز اجرا نشده است.

عادل الجبیر گفت که سیستم قضایی عربستان سعودی براساس احکام شریعت و مستقل است و عربستان سعودی به نظام حقوقی تمام کشورها احترام می گذارد و انتظار دارد کشورهای دیگر نیز به سیستم قضایی این کشور احترام گذارند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار