کشته شدن یک دختر بچه در پی حمله خمپاره‌ای در سودان

حمله خمپاره‌ای در سودان به کشته شدن یک دختربچه و یک صلح بان منجر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل متحد روز جمعه از کشته شدن یک دختر بچه چهار ساله سودانی و یک کلاه آبی اتیوپیایی در حمله خمپاره ای در ابیی منطقه مورد اختلاف سودان و سودان جنوبی خبر داد.

ابیی که بین سودان و سودان جنوبی قرار دارد یکی از موارد اصلی مورد اختلاف بین دو کشور بعد از استقلال سودان جنوبی در ژوئیه 2011 به حساب می آید.

نیروی امنیتی میانجیگر سازمان ملل متحد مستقر در ابیی در بیانیه ای اعلام کرد: افراد ناشناس هفت خمپاره از شمال غرب به سوی شهر ابیی شلیک کردند.

بر اساس این بیانیه این حملات به کشته شدن یک افسر اتیوپیایی و یک دختر بچه چهار ساله منجر شد. سه نفر دیگر از ساکنان این شهر زخمی شدند و در بیمارستان تحت مراقبت قرار گرفتند.

ماموریت سازمان ملل متحد این حمله را محکوم و اعلام کرد آن را کسانی انجام دادند که نمی خواهند صلح و آرامش درابیی برقرار شود.

ارتش سودان تاکنون موضع خود را درباره این حمله اعلام نکرده است. ارتش سودان جنوبی نیز اعلام کرد اطلاعاتی درباره این حمله ندارد.

سودان جنوبی سال 2011 در پی توافقنامه صلحی که به 22 سال جنگ داخلی پایان داد از همسایه شمالی خود جدا شد. روابط بین دو کشور همچنان با تنش رو به رو است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار