تحلیلگر مسائل دفاعی: پاسخ روسیه به ترکیه اقتصادی و دیپلماتیک خواهد بود

یک تحلیلگر مسائل دفاعی در رابطه با تنش های اخیر بین مسکو و آنکارا گفت: پاسخ روسیه به ترکیه اقتصادی و دیپلماتیک خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، «جیل دورتی» کارشناس مسائل دفاعی درپاسخ به سئوالی درباره واکنش احتمالی روسیه به ترکیه گفت: ترکیه و روسیه روابط خیلی خوبی در زمینه های مختلف بویژه در زمینه اقتصادی داشته اند.

طی سال گذشته 44 میلیارد دلار حجم مبادلات این دو کشور در زمینه تجارت و خدمات بوده است ، مواد غذایی ترکیه در روسیه عرضه می شود و ترکیه سرمایه گذاری خوبی در بخش مسکن و ساخت و ساز در روسیه دارد. روس ها هم در ترکیه راکتور اتمی می سازند. بنابراین روابط دو کشور در سطح بالایی قرار داشته است.

هرچند روسیه در زمان سقوط جنگنده خود عصبانی شد و اعلام کرد که در این زمینه هر کاری که بتواند انجام می دهد و دیمیتری مدودف اعلام کرد که تا دو روز آینده فهرست اقدامات روسیه را علیه ترکیه نهایی و اعلام خواهد کرد، اما به رغم پایان دادن روسیه به همکاری با ترکیه در زمینه مبارزه با داعش بعید به نظر می رسد شاهد عکس العمل نظامی این کشور علیه ترکیه باشیم و قطعا این عکس العمل اقتصادی و دیپلماتیک خواهد بود .

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار