اعزام 10 فروند جنگنده روسی دیگر به سوریه

روزنامه روسی "کومرسانت" نوشت: ارتش روسیه در نظر دارد حدود 10 فروند جنگنده دیگر در سوریه مستقر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ روزنامه روسی "کومرسانت" روز پنجشنبه نوشت: ارتش روسیه در نظر دارد حدود 10 فروند جنگنده دیگر در سوریه مستقر کند. این روزنامه امروز به نقل از یک منبع نظامی روسیه اعلام کرد این کشور در حال بررسی امکان اعزام 10 تا 12 فروند جنگنده دیگر به پایگاه حمیمیم سوریه است تا مأموریت 24 بمب افکنی را که در حال حاضر در عملیات بر ضد تروریست های داعش شرکت دارند، پوشش دهند.

این منبع نظامی گفت: «از این پس هر یک از 24 فروند بمب افکن خط مقدم به همراه یک جنگنده دیگر به پرواز در خواهد آمد. بدین منظور، ستاد مشترک ارتش امکان اعزام بین 10 تا 12 جنگنده دیگر را به پایگاه حمیمیم بررسی می کند تا هر « سوخو-24 ام » و « سوخو-34 » به همراه یک جنگنده « سوخو-27 اس.ام » یا « سوخو-30 اس.ام » به اهداف مورد نظر حمله کند.»

وی افزود پیش از حمله ترکیه به جنگنده سوخو-24 ام، بمب افکن های روسیه بدون همراهی جنگنده ها پرواز می کردند، زیرا این خطر وجود نداشت که از زمین هدف قرار گیرند؛ چرا که براساس اطلاعات موجود، تروریست ها موشک های زمین به هوای قابل حمل در اختیار نداشتند و خطر حمله با هواپیماهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز جدی گرفته نشده بود.

روز سه شنبه یک فروند بمب افکن سوخو-24 روسیه که مشغول عملیات بر ضد تروریست های داعش در سوریه بود، در چهار کیلومتری مرز ترکیه و در خاک سوریه سرنگون شد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار