وزیر دادگستری در گرمسار؛

نمایندگان مجلس در فرصت باقیمانده تا انتخابات ، لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی را تصویب کنند

کشور باید عاری از ابهام و فساد باشد و مساله ای نظیر هزینه و بودجه تبلیغات و هزینه های نامزدها هم باید شفاف سازی شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان ،وزیر دادگستری در گرمسار گفت : با اینکه دولت این لایحه را به صورت دو فوریتی به مجلس تقدیم کرد ولی نمایندگان، آن را به صورت یک فوریتی مطرح کردند .

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی افزود : معتقدیم کشور باید عاری از ابهام و فساد باشد و مساله ای نظیر هزینه و بودجه تبلیغات و هزینه های نامزدها هم باید شفاف سازی شود .

وی تاکید کرد : هدف دولت از ارایه این لایجه به مجلس این بود که هزینه کرد انتخاباتی مانند دیگر حوزه های کشور شفاف باشد.

وزیر دادگستری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا در فرصت باقیمانده تا زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه ، این لایحه را تصویب کنند و در عین حال تاکید کرد : حتی اگر این لایحه در این فرصت تصویب نشود ، دولت به طور جدی تصویب این لایحه را برای انتخابات دوره های آینده پیگیری می کند .

حجت الاسلام پورمحمدی همچنین با بیان اینکه دادگاه بابک زنجانی با روال عادی پیش می رود افزود :این متهم بزرگترین فساد مالی تاریخ ایران را مرتکب شده و معلوم است از زیر بار مسئولیت جرم ، پاسخگویی به قاضی و احقاق حقوق مردم شانه خالی می کند .

وی تصریح کرد : دستگاه قضا و دولت با جدیت برای ادای حق ملت در این پرونده ایستادگی می کند.

وزیر دادگستری همچنین از همکاری این وزارت خانه با وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور برای شناسایی کودکان محروم از تحصیل خبر داد .

حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی با بیان اینکه مرجع ملی حقوق کودکان در کشور ایجاد شده است افزود : شناسایی کودکان محروم از تحصیل اولویت امسال است تا با کمک به خانواده های آنها ، این کودکان از حق طبیعی تحصیل برخوردار شوند .

وی فعالیت های دولت در کنترل بدنه اجرایی مقابله با زمین خواری را تا حد زیادی موفقیت آمیز توصیف کرد و افزود : تلاش دولت و قوه قضائیه این است که زمین خواری در کشور متوقف و در مرحله بعدی فسادهای حوزه زمین خواری پیگیری شود.

شرکت در جلسه شورای اداری استان سمنان ، بهره برداری از ساختمان دادسرای عمومی و انقلاب،دیدار با مردم و سخنرانی در مسجد جامع و دیدار با قضات و کارکنان دادگستری گرمسار از برنامه های سفر یک روزه وزیر دادگستری به شهرستان گرمسار است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.