بان کی‌مون: جداسازی مهاجران براساس ملیت آنها، نقض حقوق‌بشر است

دبیرکل سازمان ملل به کشورهای حوزه بالکان درخصوص محدود ساختن مرزهایشان به روی مهاجران هشدار داد و این اقدام را نقض حقوق‌بشر خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو ان نیوز سنتر، «بان کی‌مون،» دبیرکل سازمان ملل، سه‌شنبه (دیروز) به کشورهای حوزه بالکان درخصوص محدود ساختن مرزهای خود براساس ملیت مهاجران هشدار داد و این اقدام آنها را نقض حقوق بشر مهاجران خواند. براساس گزارش آژانس پناهندگان سازمان ملل، در حال حاضر هزار نفر از این مهاجران دستگیر شده، 60 نفر در اعتصاب غذایی به سرمی‌بردند و 11 نفر نیز لبان خود را به نشانه اعتراض دوخته‌اند.

بان‌کی مون در واکنش به هجوم صدها هزار پناهجو به اروپا که از جنگ داخلی کشورشان در حال فرار هستند، در بیانیه‌ای گفت: جداسازی مهاجران براساس ملیت آنها، نقض حقوق بشر این مهاجران است. وی تأکید کرد صرف‌نظر از ملیت پناهجویان، تنها باید نیاز آنها برای پذیرش شدن در یک کشور اروپایی در نظر گرفته شود.

براساس محدودیت‌هایی که در مرزهای یونان، یوگسلاوی، مقدونیه و صربستان از هفته گذشته اعمال شده است، تنها مهاجران کشورهای عراق، سوریه و افغانستان می‌توانند از مرزهای این کشورها عبور کنند. این درحالی است که مهاجران ایرانی، پاکستانی و بنگلادشی همچنان در پشت مرزها در انتظار اجازه ورود به سر می‌برند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار