اردبیل؛

برخورداری شهرک‌های صنعتی اردبیل از معافیت مالیاتی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل گفت: شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ ارژنگ عزیزی در جلسه شورای استانی گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین از معافیت‌های مالیاتی برخوردار می‌شوند.

وی تصریح کرد: به استناد بندهای ماده 31قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در شهرک‌های صنعتی شماره یک و دو اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین، تمامی واحدهای که از ابتدای سال 95 اقدام به دریافت پروانه بهره‌برداری کنند، از تاریخ شروع بهره‌برداری یا فعالیت، حداقل برای مدت 7 سال درآمد مشمول مالیات آنها با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری اردبیل گفت: شهرک‌های صنعتی اردبیل پیش از این به واسطه قرار گرفتن در شعاع 30 کیلومتری مرکز استان به استناد ماده 132 قانون مالیات‌های مستقیم مشمول هیچ گونه معافیت مالیاتی نبودند.

عزیزی افزود:  با حذف این ماده قانونی و جایگزینی ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به جای آن یک مزیت جدید برای سرمایه گذاری در این دو شهرک صنعتی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری اردبیل بیان کرد: این اعمال معافیت‌های مالیاتی در راستای حمایت از بخش تولید و صنعت بوده تا بتوان با رونق این واحدها زمینه‌های کاهش مشکلات اشتغال را فراهم کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.