شهادت شماری از یمنی ها در صعده/ هلاکت دهها مزدور سعودی در تعز

شبکه العالم از شهادت شماری از شهروندان یمنی در صعده و نیز هلاکت دهها مزدور سعودی در تعز خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه العالم، منابع یمنی از به شهادت رسیدن شماری از شهروندان این کشور در استان صعده بر اثر حملات جنگنده های متجاوز سعودی خبر دادند.

همه اعضای یک خانواده یمنی نیز در استان الجوف در یکی از این حملات هوایی سعودی ها به شهادت رسیدند. از سوی دیگر نیروهای مشترک یمنی با تلاش مزدوران یمنی در شهر تعز مقابله کردند. در این عملیات ده ها مزدور سعودی کشته و زخمی شدند.

فادی السید گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود:سکنه استان صعده در شمال یمن، نوزاد چند ماهه ای را از زیر آوار خارج کردند. این نوزاد بر اثر حمله سعودی ها به منزل وی به شدت زخمی شده بود.

یمنی ها با ابزارهای مختلف تلاش کردند این کودک جان خود را از دست ندهد و در نهایت این کودک توانست بار دیگر به زندگی بازگردد. این وضع زندگی مردم صعده است که در میان آواره های خانه های ویران شده در منطقه باب السلام صنعا در نتیجه حملات جنگنده های سعودی در پی نجات دادن غیرنظامیان هستند.

در پی این حملات دو کودک و زن به شهادت رسیدند و پنج نفر دیگر زخمی شدند. منابع امنیتی یمن اعلام کردند این حملات آسیب های گسترده ای به منزل مردم وارد کرد. سعودی ها جنایت جدیدی در استان الجوف مرتکب شدند به طوری که در پی حمله جنگنده های سعودی به منطقه اللوز همه اعضای ده نفره یک خانواده به شهادت رسیدند و دو خودرو نیز در آتش سوخت.

همچنین جنگنده های سعودی منطقه الغوش را در صنعا پایتخت یمن هدف قرار دادند. مناطق مختلفی از صرواح در استان مارب، خط ساحلی در شهر ضباب و منطقه جدید شهر تعز هدف این حملات قرار گرفت. نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن قاطعانه با پیشروی مزدوران سعودی به سوی پایگاه نظامی العمری مقابله کردند و ده ها نفر از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند.

یک منبع نظامی یمنی از کشته شدن بیست مزدور و زخمی شدن هفتاد تن دیگر در این منطقه و منهدم شماری از خودروهای زرهی آنان در این منطقه خبر داد و تاکید کرد در میان کشته شدگان سه نفر از تروریست های ارشد حضور دارند. امارات عربی متحده نیز به کشته شدن یکی از نظامیان خود در شهر تعز اعتراف کرد.

در عرصه درگیری های مرزی نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با چند موشک پایگاه نظامی العلیب را در شهر نجران هدف قرار دادند که باعث منهدم شدن انبار سلاح این پایگاه و نابودی شماری از خودروهای زرهی شد. توپخانه ارتش یمن نیز چند خوروی زرهی سعودی را در جنوب پایگاه نظامی الشبکه در جیزان هدف قرار داد و این زرهپوش ها به آتش کشیده شد. یگان موشکی ارتش یمن نیز توانست یک تانک سعودی را در پایگاه الشرفه منهدم کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار